Har inte hunnit med att göra något än, väldigt sugen på att få på nya boxen och grenröret nu! Kört upp en tank och fyllt på med 98 i alla fall. Så nu är jag redo!
Höjde och gjorde en hjulinställning. Märkte också att kylaren inte ville vara med och leka längre. Så idag fick jag hem nästan alla delar till det. Köpte alla nya slangar och packningar samt nivåsensor. Sen en rätt dyr kylare. Men lät bli att köpa allt på BMW, skulle gå på mer än 3 gånger så mycket. Kände att jag fick dra gränsen där. Kan gå sånger många gånger innan jag kommer upp i det...
Köpte ett nytt hjullager fram också, ett av dom jag satte på förra året var glappt. Passade på att köpa nya bromssköldar fram att byta samtidigt, och nya lock för bulten.
Hoppas på att hinna byta kylsystem och grenrör i helgen. Sen när det blir tid att byta koppling och allt det är en annan femma, lite underliga tider nu gör allt sånt lite svårare att få ihop tyvärr.
Ska byta vevhusventilationen också, lacka insuget lite för det har blivit missfärgat. Allt det är nog smidigt att göra samtidigt som alla kylarslangar ska bort.
Såg också att remmarna är väldigt torra, behöver byta dom också. Ska byta spännerna också. Se om det är dom som är källan till missljuden eller om det är växellådan. Men det behöver jag vänta lite med. Lite väl många saker inköpt till bilen senaste månaderna nu. Hoppas det håller ihop en stund till.
Köpte också nya genomslagsgummin bak för dom ville inte hålla uppe på nya dämparna. Ska slänga på förstärkningarna till coilsen fram nu när hjulinställningen är gjort också.
Sen har jag ju alla listerna jag köpte också! Ska måla om dropplisterna och några ställen där lacken släppt men grundlacken är kvar. Så kan jag montera dom.
Väldigt mycket grejer inköpt nu, och många fler saker jag vill göra. Men ska bli kul att få på allt jag har liggandes så jag kan njuta lite av den i sommar.
Juste, jag köpte en ny brukis i januari också. Volvon åkte ut och en helt ny 330i xDrive GT kom hem istället. Väldigt trevlig bil, rätt snygg med rätt utrustning faktiskt. Mycket nöjd, framför allt går hundburen in i bakluckan, den är mer komfortabel, snålare och roligare än Volvon. Blir inte mycket bättre