Nu har delarna börjat trilla in. Har mer eller mindre beställd alla delar jag kunde till bakvagnen när jag ändå ska riva den igen. Kan ju lika gärna göra allt direkt!
Lager, nav, bromssköldar, handbromsbackar och tillbehör, bussning och "ball joint"?, har polybussningar där sen jag rev bakvagnen sist. Men jag gillar inte att dom är helt stela så man får tvinga i dom bultarna. Läst andra som gått tillbaka till original där istället så jag provar också.
Sen är det påväg Eibach krängningshämmare fram och bak. Med lite tur är det samma färg som fjädrarna på mina coilovers!
Hittade också nya camberplattor som inte sänker bilen i fram som dom jag har. Måste höja upp så mycket fram att den blir tråkigt stötig, så det blir kul att testa. Beställde också nya "camber armar" bak.
Sen har jag beställt typ varenda skruv, bult, mutter, bricka och diverse grejer till bakvagnen från BMW. Samt dom delarna i framvagnen jag kommer peta på.
Men även det andra huset till framlampan har bestämt sig för att släppa in fukt. Så det blir samma procedur jag gjorde på den andra för några år sen.
Nya gummilister till framdörrarna också, köpte ju dom nya för ett par år sen. Men dom har en metallist i sig och gillar inte att tas bort när dom väl monteras...
Sen något billigt fjäderbensstag fram, får se om det är något att ha och förstärkningar till bakre subframe och RTAB. Ska kolla om det går att få bort hammarlacken jag kladdade på hela diffbryggan och bärarmarna också och lämna in på pulverlack istället.
Sen en vanlig oljeservice på det.
Det spårade ur lite direkt, men om jag nu ska riva ner allt igen vill jag göra allt på en gång
Stora renoveringen av fritidshuset börjar i vår också, så får se hur mycket tid jag har när det här är fixat...