3444
Sök

elektroniskt insprut..

35 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
kan man styra ett elektroniskt insprut på min 240 88:a genom en dator. isåfall hur?

MVH:_krille_

10 287 Inlägg
9 januari 2007
"Ett elektronisk insprut"? Vill du styra orginalsprutet eller vill du styra ett eftermarknadssprut?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

27 Inlägg
9 januari 2007
är det någon här som har koll på om man kan modifiera/ansluta sig till sitt eget Unichip för att ända värdena själv i stället för att behöva åka in till firmorna? Inte för att jag har tänkt att göra det inom en snar framtid men det måste juh vara möjligt?!
Senast redigerat av phenomenon (9 januari 2007)

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
9 januari 2007
Om du har orginal insprut så kan du inte det, den är för gammal för sånnt. Men om du byttar till ett nyare så ja det borde gå.

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
9 januari 2007
Gör som mig, skaffa megasquirt och mappa själv! Helt klart värt det. Kostar inte mycket om man kan grunderna i lödning. Gå in på http://www.ms-nordic.tk/ och läs mer.

Sen finns det VEMS också, liknande Megasquirt, men mer kan jag inte säga.

//Mike

27 Inlägg
9 januari 2007
det här med Megasquirt var jul lite intressant smile men man har juh allt ansvar själv också ifall om att nåt skulle gå åt pipan...

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
9 januari 2007
phenomenon skrev:
det här med Megasquirt var jul lite intressant smile men man har juh allt ansvar själv också ifall om att nåt skulle gå åt pipan...

Menar du under själva lödningen eller att motorn skulle rasa?

Den största faran med eget sprut är om man överladdar, den spikar lätt. Så man får vara väldigt snäll med tändningen, det går att ha knacksensor men jag har inte fått nått klart svar, då folk som skriver om just detta har svårt för att nämna om det är MegaSquirt 1 eller MegaSquirt 2. Annars är det inte så svårt, är man motor van och vet en del om insprutning (mest grunderna), Så har man mekat med L-Jetronic, Montronic eller Digifant så klarar men detta utan problem. Jag köppte min box av en firma i USA ( http://www.diyautotune.com/ )
Jag köppte en komplett box av han för c.a 3500kr, Då var den proffslödd,testad och fullpackad med alla funktioner du behöver för att använda MS2 till fullo. Killen som äger firman är otroligt hjälpsam och trevlig, och det tog bara 4dagar!!!!!!!!!! Helt otroligt!
Så jag rekomenderar starkt http://www.diyautotune.com/

PM:a gärna mig om frågår angående MS2.

35 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
"Ett elektronisk insprut"? Vill du styra orginalsprutet eller vill du styra ett eftermarknadssprut?

/Göran

japp.. jag vill kunna göra det med orginalsprutet

1 004 Inlägg
11 januari 2007
_krille_ skrev:
Sharky skrev:

/Göran

tror nog att du kan glömma det direkt... vad jag vet så är inget sprut direkt mappningsbart upp till 850 eller något... mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

35 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
262turbo skrev:
_krille_ skrev:
Sharky skrev:

/Göran

tror nog att du kan glömma det direkt... vad jag vet så är inget sprut direkt mappningsbart upp till 850 eller något... mvh jimmy

okej.. men tack för hjälpen ändå..

MVH:_krille_

Sök