Här kommer en uppdatering med, hör och häpna, bilder!
Det lyckades bli lite mek förra helgen!
Jag har en uppsjö av delar som väntar på att få monteras.. Men mina bromsar var i så uselt skick att man knappt vågade köra bilen, så det blev prio 1.
Här är ena bakskivan, också anledningen till varför jag ska byta bakoken, båda sidors inre kolv är helt sönderrostade så det bromsar i princip inte på baksidan av skivan..
Men nya skivor och belägg runt om blev det, ett nytt hjullager skymtas också (monterades för några veckor sedan)
Fick ju också den roliga äran att byta handbromsbackar + vajrar.. Var lite att plocka ur bilen om man säger så, vet inte om vi gjorde fel men vi fick till och med plocka av handbromsen helt för att få dit vajrarna
Självklart så kapar man ju gamla vajern... Ingen återvändo!
Förra ägaren hade bara bytt ena vajern så det var nog därför det bara tog på en sida.. Men nu har jag handbroms vill jag lova! Går att ligga brett igen
Monterade även dit ett par "V70N" blinkers
Tycker det gjorde ett jäkla lyft faktiskt! Speciellt med tanke på att ena av dom gamla hängde ut litegrann. Man ser ju också att det saltas rejält på vägarna..
Finns lite rost på bilen, mest på bakluckan, att försöka ta itu med..
Framöver så vill jag få lite mer ljud ur avgasröret så jag har kirrat lite rör, tänkte prova att plocka bort en dämpare på sportsystemet och se om det räcker. Sen har jag beställt nya bromsrör som kommit, så snart kan jag ge mig på att byta dom där bakoken! Sen ska vevhusvent och service osv göras.. Sen har jag väghållningskit som ligger och väntar, velar på om det ska på nu i vinter eller mer till våren
Här kommer en bild på bilen, från tvätt någon vecka sedan: