Köpte mig en Subaru Impreza GT årsmodell 1999 och tänkte testa på det här med en projekttråd, så vi får se hur det går. Här i tråden kan ni följa mitt arbete med att fräscha till Imprezan där målet är att få en fin gatbil som man... Visa mer
Det går bara bra, men långsamt då jag pluggar på annan ort och inte kan vara hemma och skruva så ofta. Tanken är att få bilen slipad och eventuellt lackad under nästkommande sommar.
Efter en fullspäckad julvecka så har jag äntligen fått lite tid över så jag passade på att vara i garaget och fortsätta att skruva isär Imprezan. Som ni ser så är bakskärmarna dåliga så de ska bytas.
Bestämde mig för att köpa en öppen dump då original som följde med ICn saknade anslutningen för återcirkuleringen och en hemmasnickrad lösningen inte var optimalt
Då man äntligen kommit hem till Umeå så kan man börja jobba på bilen igen Fått hem nya framskärmarna jag beställde, väntar nu bara på ekonomiplåt till bakskärmarna
Hej, det var ett tag sedan jag uppdaterade här men anledningen till det är att det inte har hänt så mycket. Planen var i sommar att fortsätta riva ner bilen och börja slipa den men det blev en garagerenovering istället som drog ut på tiden. Studierna har även börjat igen så nu är jag inte heller hemma och kan börja med bilen. Förhoppningsvis kan jag åka hem om några veckor och då ska jag börja kapa och byta den plåten i bakskärmarna
Efter ca 1 år utan att ha gjort något på bilen har det nu blivit dags att ta vid där jag lämnade. Har börjar slipa bakskärmarna för att se hur mycket som behöver kapas ut och ersättas med ny plåt. Har även testat framskärmarna. [/url] [url=https://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=197069&image=2864414]