Tjena, tänkte göra en projekt tråd på min bruks bil då den börjar spåra lite och vill se om man kan få nån respons på bilen vad som är bra och dåligt!
Det är då en Volvo 945 som jag stoppade en D24Tic i, efter motorbytet har de hänt lite andra saker med bilen så som byggt om från fjädrar till luftbälgar runt om, håller även på med lite plåtjobb på bilen såsom breddning fram och bak!
Mina planer med bilen framöver är att få bilen i så bra skick som går och göra, en allmänt bra bruksbil som sticker ut lite från mängden
Här kommer lite bilder på de ja gjort på bilen änsålänge
Började dehär lilla projektet med att plocka ur den gamla B230F motorn som gått hårt av tidigare ägare då bilen innan har gått som åker bil men endå klarat sig väldigt bra
Såhär såg bilen ut när ja började ända lite smått på den
Fick tag i en superfin D24Tic som ja åkte och köpte direkt
satt fint i bilen och var snart redo för regbess
Testade ett par fälgar på bilen och blev helt klart snyggare
Köpte coiloversats till bilen då ja tröttnade på att åka stumt
Fick byggt ihop coilsen på 940 fjäderbenen med 240 dämpare så dom blev 2cm kortare så man kunde åka lite lägre, och lågt blev de på 15" fälgar med lågprofilsdäck
lite svårt att komma ut hemmifrån.. men riktigt med fart så brukade de gå
Fick även för mig att jag skulle plåtbredda bilen bak så här är en bild när plåtbreddning är påbörjad bak
plockade ur motorn för att lacka motorrummet för ja tyckte de såg så tråkigt ut
polestarblå blev de och resten av bilen kommer också bli denna färgen tillslut
motorn istoppad igen
tröttna på att åka på coilsen så ja satte på luftfjädring på bilen, men såklart skulle de inte vara enkelt då däcken la sig uppe på skärmkanterna när man sänkte ner bilen, så fick bli att bygga en egen skärmkant av två skärmar, blev riktigt nöjd med de faktiskt
motorrummet börjar även bli klart, gömde all el till lampor och motorn och de blev riktigt snyggt tycker jag
De är så långt jag hunnit med bilen änsålänge och såhär ser den ut på utsidan just nu, börjar skolan nästa vecka men ska försöka ha bilen färdig för lack om 2-3 veckor så blir förhoppningsvis några updates med vad som händer under dessa veckor
Hoppas ni gillar vad jag gör med bilen, lyssnar gärna på era åsikter om vad som ni tycker ska göras eller va ni tycker är för mycket med det ja redan gjort!
MVH