Hejsan alla underbara gorgare
Det är så att jag fått ett erbjudande att flytta till Norge/Oslo.
Jag har tackat ja till detta erbjudande, men jag vet inte alltså jag är så otroligt rädd och nervös
I nuläget så har jag ett jobb 87,5% sitter i en kundtjänst. Är anställd av Proffice, men Transcom i Karlskoga hyr mig, och sedan så hyr Tele2Vision mig från Transcom. Lite krångligt men ni förstår nog
Mitt arbete är ganska enformigt. Jag trivs i allafall pga arbetskamraterna, i allafall så sitter jag i en telefon hela dagarna ut (använder headset som tur är) Jag sitter och svarar på frågor när det gäller digitalboxar, fakturor, beställningar, digitalisering (allt som kretsar kring Tele2Vision)
I allafall så tänkte jag säga upp mig imån på mitt nuvarande arbete då jag fått chansen att åka till Norge och jobba där. Lägenhet är klar i Oslo. Ska bo där med en nuvarande arbetskamrat och två vänner till henne då. Fast inget jobb är klart för någon av oss, enda vi ska på är en intervju då, fast jag har kollat lite på
www.finn.no och det verkar finnas gott om jobb i Norge.
Har ingen alls erfarenhet när det gäller att jobba i Norge, vet bara att syrrans kille jobbar där och han tjänar fin fina stålar
Det jag ska betala hitils är 6000:- , 5000:- av dom 6000:- är som en säkerhet om något skulle gå sönder i lägenheten undertiden vi är där och 1000:- är hyran då till 25e:e mars.
Så säg att jag ångrar mig och vill flytta hem igen så får jag tillbaka 5000:- och går bara minus 1000:- så det spelar mig ingen större roll.
Har pratat med min flickvän och mamma och båda är glada för min skull, båda ser allting positivt så det känns väldigt skönt att ha deras "bekräftelse att det är OK att åka"
Ville bara skriva av mig lite. Är det flera här på garaget som jobbar i Norge, som kan säga hur det är osv. Mvh Pappi