tja dags för bil köp .. ocjh det står mennan Opel Calibra och Volvo 850R....
men finns de några för och nack delar me dessa bilar????? .. i så fall så säg till:P ... just nu så blir de en calibra ... men kanske i mån vill jag ha en Volvo
Det tuffa med t.ex 850R är att den har den "svensson-stämpeln", men går som ett skott. Med andra ord inget folk väntar sig av en "traktor". Däremot börjar dom bli ganska vanliga, den effekten försvinner nog snart Men 850:n är relativt snygg, bekväm att åka i och jag tycker inte att den har det där som många klagar på Volvo över. Vi har en 855 GLT -96:a, och den är helt ok (lite för lite muskler, men bilmässigt klagar jag inte).
Calibran tycker jag är riktigt snygg och har det där sportbil-stuket. Däremot har jag hört mer ont än gott om Opel i allmänhet, men jag känner en som har en Calibra som inte är några problem med, så jag vet inte vad jag ska tycka riktigt
Jag antar att du ska ta en Calibra med större motor eftersom du jämför med 850R? 850:n är ju god för sådär 300hk...
Rosten är inget att leka med på gammla oplár. Men Calibran är snyggare att styla om man nu vill det. Men i helhet hade jag nog valt 850. Trots att den är för vanlig
En 855R Är helt övergrym i original utförande medans en Calibra måste man lägga ner en massa pengar på för att den ska se någolunda ut. Kvalitets mässigt så knäcker volvo Opel med hästlängder. Av 10 calibror man ser på vägarna så kanske det är en som ser vettig ut medans 10 av 10 volvo R är 10 poängare...
tja dags för bil köp .. ocjh det står mennan Opel Calibra och Volvo 850R....
men finns de några för och nack delar me dessa bilar????? .. i så fall så säg till:P ... just nu så blir de en calibra ... men kanske i mån vill jag ha en Volvo
hade fint
Hej !!
Tycker du ska satsa på en Opel Calibra, riktigt fina bilar. Sedan när du är mest sugen på en sådan tycker jag inte du ska tveka.
Gå in på www.opelsportclub.com där kan du få svar från andra opelintresserade på dina frågor.
för de pengar du får lägga på en R får du en grymt fin och snygg calibra. kolla rost bara! men jag skulle åka calibra. de enda dåliga jag har hört är rosten och fördelnings lådorna för 4x4 men de finns förstärkning att köpa! Calibra Calibra Calibra!!!!
En 855R Är helt övergrym i original utförande medans en Calibra måste man lägga ner en massa pengar på för att den ska se någolunda ut. Kvalitets mässigt så knäcker volvo Opel med hästlängder. Av 10 calibror man ser på vägarna så kanske det är en som ser vettig ut medans 10 av 10 volvo R är 10 poängare...
Måste man lägga en massa pengar för att få en Calibra att se bra ut men inte på en 850???? Vilken av bilarna är designad av Pinfarina?? Som sagt om det är för ungefär samma pengar, välj Calibran Turbo, trimma lite också åker du ifrån tunga original 850R bilar.... Kolla rosten och fördelarlådan bara. Lycka till!
Volvo? Först, kolla vilken som tar mest soppa. Jo, Volvon. Vilken är dyrast i drift? Jo, Volvon. Särskilt då en R. Vilken ser tråkigast ut med eller utan styling? Jo, Volvon. Vem tittar ingen på? Jo, Volvon. Svaret är enkelt. Köp Opeln! I ala fall om du vill synas.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Prestandamässigt skulle jag ju helt klart välja 850R.. Till saken hör dock att jag aldrig skulle köpa en Volvo eftersom dom är så jäkla vanliga så det får bli Calibran i så fall.
Gärna med Rieger-paket. Om du satsar på en Turbo så köp en försärkt fördelningslåda, tror dom kostar runt 3000, då håller den för det mesta sedan
Men du.. spånhuvud.. Att 10 av 10 Volvo R bilar ser ut som en "10 poängare" kanske beror på att det är en entusiastbil? Kanske skulle jämföra en Calibra med en vanlig 850? Då skulle nog snarare jag vilja påstå att fler Volvo ser ut som lik än en Calibra.. Men Opel rostar, det håller jag med dig om, dom rostar ungefär lika mycket som dom flesta andra gamla bilar som INTE SKÖTS på rätt sätt. Min far köpte en 850 AWD turbo en 97:a. när bilen var 7 år började den rosta som hejsan både i bakskärmarna och på bagageluckan. Varför? Jo för att han inte skötte bilen helt enkelt. Senare gick 3 topp bultar AV. Och han kör väl mest som normalt folk i den åldern gör. Vad jag vill ha sagt är att alla bilar ser ut efter hur dom är skötta. Ju nyare bilarna är desto bättre rostskyddade är dom. Jaja, alla bilar har för och nackdelar, sen är det ju upp till köparen vad han väljer:)
Funkytear skrev:
En 855R Är helt övergrym i original utförande medans en Calibra måste man lägga ner en massa pengar på för att den ska se någolunda ut. Kvalitets mässigt så knäcker volvo Opel med hästlängder. Av 10 calibror man ser på vägarna så kanske det är en som ser vettig ut medans 10 av 10 volvo R är 10 poängare...
Men du.. spånhuvud.. Att 10 av 10 Volvo R bilar ser ut som en "10 poängare" kanske beror på att det är en entusiastbil? Kanske skulle jämföra en Calibra med en vanlig 850? Då skulle nog snarare jag vilja påstå att fler Volvo ser ut som lik än en Calibra.. Men Opel rostar, det håller jag med dig om, dom rostar ungefär lika mycket som dom flesta andra gamla bilar som INTE SKÖTS på rätt sätt. Min far köpte en 850 AWD turbo en 97:a. när bilen var 7 år började den rosta som hejsan både i bakskärmarna och på bagageluckan. Varför? Jo för att han inte skötte bilen helt enkelt. Senare gick 3 topp bultar AV. Och han kör väl mest som normalt folk i den åldern gör. Vad jag vill ha sagt är att alla bilar ser ut efter hur dom är skötta. Ju nyare bilarna är desto bättre rostskyddade är dom. Jaja, alla bilar har för och nackdelar, sen är det ju upp till köparen vad han väljer:)
Riktigt bra sagt. Tycker Volvo 850R är en jäkligt fräck bil, men Calibran har lite mer sport över sig utseendemässigt.
Vilken bil som helst som missköts går sönder, antingen genom rost eller något haveri, i värsta fall båda två.
Ska man jämföra en Calibra med en 850R så ska man ta en av Calibras värsting-modeller. Annars ska dom jämföras med en av 850's "vanliga" versioner. Inte värstingen!
Säger väl sig själv att att alla Opelnördar vrålar Opel och alla Volvobögar vrålar Volvo! Men allt hänger på vad du är ute efter. En sportcoupé´eller en sportig sedan?
Alla har olika erfarenheter av modellerna. Min erfarenhet är att Opeln skulle jag aldrig välja. Dom jag varit i kontakt med har ägaren mest gnällt på. Mycket småfel och rost.
850:n har jag bättre erfarenhet av helt enkelt. Visst småskavanker där oxå men ligger definitivt bättre till. Mitt råd är att leta fram opartiska köpguider till bägge bilarna, där du får svart på vitt vad man ska akta sig för!
Volvo? Först, kolla vilken som tar mest soppa. Jo, Volvon. Vilken är dyrast i drift? Jo, Volvon. Särskilt då en R. Vilken ser tråkigast ut med eller utan styling? Jo, Volvon. Vem tittar ingen på? Jo, Volvon. Svaret är enkelt. Köp Opeln! I ala fall om du vill synas.
hmm mest soppa tar nog opeln om han väljer v6:an eller turbo 4x4 då dom drar rätt mycket över litern båda två vid blandad körning,, har hört både från opel och andra försäljare