Började att renovera bromsoken lite, började med att plocka isär dom. Bort med bygeln: Ur med nipplarna: Ur med kolven och ultraljudstvättat: Allt tvättat, ska handla en renoveringssats så blir det nog kalas! Blev skaplig skillnad från hur det var innan
Blev lite mek idag. Provmonterade nya bromsarna, dock utan belägg då jag inte har några kolvar i oken just nu Började även montera lite an-kopplingar vilket gick fint förutom att jag tänkte fel på två grejor när jag beställde sist så ska beställa det sista så borde olja och vatten till turbon vara klart. Gamla bromsarna: ”nya”
Ser mycket bra ut. Har du några bilder på adaptrarna tio bromsoket? Du nämnde i ett tidigare inlägg om att eventuellt tillverka och sälja bromsoksadaptrar, har du att sälja?
Ser mycket bra ut. Har du några bilder på adaptrarna tio bromsoket? Du nämnde i ett tidigare inlägg om att eventuellt tillverka och sälja bromsoksadaptrar, har du att sälja?
Tackar! Ska försöka att rita upp dom i CAD sen kan jag eventuellt sälja dom.
Har varit lite dåligt med mekande på sistonde tyvärr men var ute i veckan och gjorde klart dom sista slangarna till oljan och vattet till turbon. Plockade även bort turbon och grenröret då jag behöver byta en pinnbult.
Började även göra ett uttag för den externa i grenröret som ska svetsas nästa vecka.
Så när det är svetsat och klart kan jag börja montera allt ordentligt och börja med insuget, tryckdelarna och downpipen
Har äntligen kunnat skruva lite till så nu åkte toppen av då ena hålet till en pinnbult var helt förstört... Tanken var att jag ska måla om blocket då jag inte tycker gult är speciellt passande... Tror jag kommer få byta hela toppen då jag inte orkar laga och borra om hålet.
Planen är att få tag i en ny topp och porta den då jag ändå har den nere.