Skriftlig update (Med denna bild bara för att). Jag och polarn var ute och körde, vi gled sakta längs de smala dalsländska skogarna i en sen kväll, hade faktiskt en av mest minnesvärda kvällarna utav mitt liv, att spendera en sen sommarkväll med sin bil och sin närmsta polare i livet är genuint väldigt trevligt. Men iaf, under denna tur så bestämde vi oss för att tanka, men i samma stund vi gick ur så luktade det bränd olja, jag fick panik och polarn detsamma, och jag tittade under bilen och ser hur det droppar olja. Vi kör hem bilen och bilen blir stående. Jag ringer stemeck här i Uddevalla och de konstaterar kolvringsras iom att jag lagt märke till olja från vevhusventilationen. Bilen blir stående tills igår då jag och farsan lämnar in den. Jag är ju skitnervös, trodde alla pengar från mitt sommarjobb skulle gå åt att reparera bilen. men tydligen så hade det varit så att en packning mellan turbon och tråget hade bokstavligen gått i två bitar, vilket innebar att den pissade olja och iom farten hade det runnit olja bak till motorn. Detta var en jävla lättnad iom att byta kolvringarna skulle kosta upp emot 12000... Jag är nöjd och min plånbok är nöjd.
Skriftlig update (Med denna bild bara för att). Jag och polarn var ute och körde, vi gled sakta längs de smala dalsländska skogarna i en sen kväll, hade faktiskt en av mest minnesvärda kvällarna utav mitt liv, att spendera en sen sommarkväll med sin bil och sin närmsta polare i livet är genuint väldigt trevligt. Men iaf, under denna tur så bestämde vi oss för att tanka, men i samma stund vi gick ur så luktade det bränd olja, jag fick panik och polarn detsamma, och jag tittade under bilen och ser hur det droppar olja. Vi kör hem bilen och bilen blir stående. Jag ringer stemeck här i Uddevalla och de konstaterar kolvringsras iom att jag lagt märke till olja från vevhusventilationen. Bilen blir stående tills igår då jag och farsan lämnar in den. Jag är ju skitnervös, trodde alla pengar från mitt sommarjobb skulle gå åt att reparera bilen. men tydligen så hade det varit så att en packning mellan turbon och tråget hade bokstavligen gått i två bitar, vilket innebar att den pissade olja och iom farten hade det runnit olja bak till motorn. Detta var en jävla lättnad iom att byta kolvringarna skulle kosta upp emot 12000... Jag är nöjd och min plånbok är nöjd.
Skriftlig update (Med denna bild bara för att). Jag och polarn var ute och körde, vi gled sakta längs de smala dalsländska skogarna i en sen kväll, hade faktiskt en av mest minnesvärda kvällarna utav mitt liv, att spendera en sen sommarkväll med sin bil och sin närmsta polare i livet är genuint väldigt trevligt. Men iaf, under denna tur så bestämde vi oss för att tanka, men i samma stund vi gick ur så luktade det bränd olja, jag fick panik och polarn detsamma, och jag tittade under bilen och ser hur det droppar olja. Vi kör hem bilen och bilen blir stående. Jag ringer stemeck här i Uddevalla och de konstaterar kolvringsras iom att jag lagt märke till olja från vevhusventilationen. Bilen blir stående tills igår då jag och farsan lämnar in den. Jag är ju skitnervös, trodde alla pengar från mitt sommarjobb skulle gå åt att reparera bilen. men tydligen så hade det varit så att en packning mellan turbon och tråget hade bokstavligen gått i två bitar, vilket innebar att den pissade olja och iom farten hade det runnit olja bak till motorn. Detta var en jävla lättnad iom att byta kolvringarna skulle kosta upp emot 12000... Jag är nöjd och min plånbok är nöjd.
Tänkte skriva Bauhaus också men orkade inte Får en känsla av att du googlade på Saab 9-5 front lip sen hittat en tråd där de tipsar om garageportslist
En cupra läpp hade dock inte varit fel heller! Men ditt blev bra också
Nä faktiskt inte, hittade tipset i en gammal bilsport tidning :p
Aha! Jag hittade en hel tråd på engelska om det med alla möjliga snygga och fula läppar :p
Billigt och hyffsat snyggt knep tycker jag, farsan berätta om att det var ett gammal raggarknep. Tjejen blev gott fövirrad när jag skulle in på bauhaus och käpte en garageportlist