Hallå, håller på med en 264a 79a med en d24tic. Har haft bilen sen maj 2014 å nu tänkte jag att de va dax för en helrenovering. Motorn i sig är bänkad till 155hk å 135hk på hjulen. Så ja tänkte väll lägga ut lite bilder när jag renoverar, idag har jag plockat ur motorn å börjat plocka ner den Grenröret ja kommer köra med
I torsdagss åkte toppen av, när jag är klar med botten så lämnar jag in toppen på renovering. Och i fredags så plockade jag ur alla kolvar å veven så nu är blocket helt tomt. Var en sväng på jobbet förut å tvättade av allt så nu är allt rent å fint, har tyvärr inga bilder på de. Turbon jag kommer att köra med är en Holset HY35 från en Dodge Ram cummins.
Nu är blocket rent å fint Håller på lite med elen, drar om efter förra ägaren. Lite roligare att skruva ihop när det är rent. Får väll hoppas på att nån dag kunna hänga på en sån här maskin, men det dröjer väll. De va allt för idag
Dåligt med kommentarer tycker ja... har beställt kolvar å ringar, resten beställer ja när pengarna rullar in igen 😄tänkte plocka ur ventilerna i helgen å börja porta. Har även fått en gratis topp som jag ska kapa isär å se hur mycket jag kan porta har fått tag på en som ska lätta svänghjulet med
Dåligt med kommentarer tycker ja... har beställt kolvar å ringar, resten beställer ja när pengarna rullar in igen 😄tänkte plocka ur ventilerna i helgen å börja porta. Har även fått en gratis topp som jag ska kapa isär å se hur mycket jag kan porta har fått tag på en som ska lätta svänghjulet med
Garaget har blivit rätt dött när de gäller kommentarer och projekt
Garaget har blivit rätt dött när de gäller kommentarer och projekt