Ävem om ja inte gillar Z3 så måste man ju följa det här projektet!
Kul, det är små roliga bilar, provkörde en för två somrar sen och den gillade jag inte alls, men sen dök denna upp och jag blev förtjust som tusan i den.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Japp, men den går mer på hur standard passar i hjulhuset. Jag har testat ett par andra BBS tidigare med lågt offset och det funkade inte, ska ge detta en chans, 215/35 och i nödfall svarva några millimeter på anliggningsytan på fälgen.
Har konstaterat det jag egentligen redan innan visste, mina Radius 8.5"x18" med et13mm funkar inte, inte ens med ett smalt 215/35 fram. Ska konsultera vän som kan ga besked om jag kan lägga i material i bulthålen och sen svarva av naven på insidan. Förmodligen för kostsamt, så min dröm här går i krasch. Annars är fronten demonterad och förberedd för ett djupare luftintag. Avgaspipor också inpassade och förberedda.
Senast redigerat av eastmotorsport (3 december 2017)
Tyckte dom satt riktigt bra, Men vad tar dom i någonstans ?
Det sitter enbart e55 215/35 18" på nu och det kan gå bak men ser väldigt tunnt ut på den fälgen. Fram däremot har jag stora problemet. Där sticker det ut 20mm för mycket för det ska fungera bra.
Tyckte dom satt riktigt bra, Men vad tar dom i någonstans ?
Det sitter enbart e55 215/35 18" på nu och det kan gå bak men ser väldigt tunnt ut på den fälgen. Fram däremot har jag stora problemet. Där sticker det ut 20mm för mycket för det ska fungera bra.
Har kontakt med både Millway och mekanisk verkstad här hemma nu så vi får se hur det går med fälgarna. Dom passar grymt fint dessutom mot hjulnaven. Har iaf kapat och passat in delarna för att göra luftintaget djupare. 35mm går sen blir det för nära elfläkten.