Ställde av hobbybilen jag kör med på sommaren hos IF, sen ringde jag och kollade så de inte skulle sätta upp någon "garage försäkring". Detta vägrade de då göra och hänvisade till avtalstid och klausuler. "Ta bort den kunde endast göras förfallodagen" dvs drygt ett halvår frammåt.
Saken är den att det är en entusiastbil som jag mycket väl ansvarar för säkerheten på egen hand när den inte är i trafik. Upp pallad på pallbockar, urtaget batteri, står i låst stengarage utan brandfarliga detaljer, övervakat etc etc.
Jag vill helt enkelt inte betala ca 300kr i månaden för ...ingenting.
Med samtliga andra bolag jag haft har det aldrig varit ett problem att ta bort en dylik försäkring. Svaret är "inga problem, jag tar bort den" medan IF: "Det går inte, enligt avtalet.. klausul så har vi rätt att.."
Försår inte hur de tänker...Tror de verkligen de kommer att tjäna på detta, att pracka på en kund något denne inte vill ha.?
Det blev lite komiskt för jag har 2 andra bilar och husförsäkring hos Folksam och veckan innan ringde en säljare från IF ville jag skulle skriva över samtliga bilar, villa etc på IF och skickade offerter osv.
Men efter det här... känns inte Riktigt som de sätter kunden i centrum... utan mera att de vill försöka pressa ur minsta krona ur kunden.
Sista de får av mig blir den "Garageförsäkringen" kan jag säga.
De ifrågasatte även att andra bolag tar bort garageförsäkring om kunden inte vill ha den...
ja jösses. Försår de måste ringa runt för att ragga nya kunder...Kan ju bara tänka mig att om det är den sådan liten sak, hur är de att ha att göra med om det skulle vara något stort? Jag vill inte veta iallafall