Denna bilen har stått avställd i ca 17 år. Det första som skall fixas är bromsar och div läckor därefter blir det besiktning. Sedan kommer jag att köra med bilen i någon vecka för att upptäcka ev. problem. Bilen skall därefter... Visa mer
Har nu kört ca 30 mil med bilen och kan nu utvärdera lite vad som behöver åtgärdas.
I drivlinan fungerar bilen bra. Bra tomgång och jämnt drag i motorn. Laddningen fungerar inte och det är ett mindre läckage från oljekylaren.
Karossen behöver sig en översyn. Dock har den klarat sig bra ifrån rost. Det som behöver rostlagas är nederkant på dörrar, v framskärm, front och rutramen. Kan dyka upp mera när framskärmarna demonteras .
Inredningen behöver sig en översyn. Sömmarna till skinnklädseln har gett sig och skinnet behöver en behandling.
Instrumentbrädan har en spricka som får åtgärdas och fläkten fungerar sporadiskt.
Härliga bilar dem där, hade en 164E 1974 på 80-talet. Sålde den sommaren 87 för att få loss pengar till ett motorbygge till min Amazon 68. Den motorn fick vi visserligen till att gå som helsike rent men jäklar vad jag ångrade mig att 164n såldes. 30-år sedan nu men saknar den fortfarande 😱 Samma färg som din fast med svarta skinnsäte. Den var duktig på och slurpa bensin när man trampa på lite 😀 Kommer att följa din renovering 😀 Ser att du har en Biltema balanserare, är den bra?
Härliga bilar dem där, hade en 164E 1974 på 80-talet. Sålde den sommaren 87 för att få loss pengar till ett motorbygge till min Amazon 68. Den motorn fick vi visserligen till att gå som helsike rent men jäklar vad jag ångrade mig att 164n såldes. 30-år sedan nu men saknar den fortfarande 😱 Samma färg som din fast med svarta skinnsäte. Den var duktig på och slurpa bensin när man trampa på lite 😀 Kommer att följa din renovering 😀 Ser att du har en Biltema balanserare, är den bra?
Det är något speciellt med de här 164'orna . Hade ju nästan glömt av vilket drag de är i B30'in . Jag är riktigt nöjd med balanseraren. Är väldigt exakt vid korrigering och konsekvent