Volkswagen Golf Mk4 Gti 1.8T Tanken med detta projektet är att gå över hela bilen utvändigt och invändigt, och ändra det jag inte tycker är snyggt helt enkelt :) EDIT: Det kanske spårade ur lite!! Instagram: @pw_detailing
Tjenare folket. nu har det hänt lite mer i garaget Kan börja med att "krockbalken" fram är urkapad och moddad för att få plats med övre intercooler röret samt intercoolern. Jag vet att det inte är optimalt att kapa ur en sådan balk men den kommer att förstärkas sen för att säkra upp rambenen på bilen kommmer även att göra om fästerna då jag inte är nöjd med utseendet på dom
Passade även på att montera insuget
Och nu till det jag tycker är roligast. Småfix med kablar osv. Original sitter det en "kabelkanal" i plast monterad på fuelrailen som kablarna ligger i. valde att ta bort den. separera alla spridarkablar samt separera kamaxelsensorn samt spjällhuskablarna ifrån spridarkablarna för att sedan kunna dra kam & spjällhus kablarna under insuget för att dölja dem. valde sedan att klippa i spridarkablaget och förlänga kablarna och flytta kopplingspunkten längre bak i härvan. samt klä dem med kabelstrumpa. har även en lösning för att dem inte ska vibrera mot insuget och ta skada
Idag hämtade jag ut spindlar och bromsok från pulverlack dessvärre var oken bak i dåligt skick och lacken blev inte 100%. Får se hur jag väljer att göra. om jag monterar eller köper nya
Varit lite dött här. början gå lite långsamt för mig nu men fått gjort en del under påsk. Monterat spindlar,bromssköldar och skivor fram
Gav mig på att lacka om fälgarna själv då inga firmor hade tid eller var permitterade Så jag åkte iväg till tipro för att köpa epoxy,slipgrund,bas och klarlack. som vanligt köper man så att man har. PANG 6000kr igen. nu har jag iallafall allt för omlackering av huv och högerframskärm (troligtvis är skärmen försäkringslackad och diffar i kulör) Trots att polarn har tummen mitt i handen fick han iaf hjälpa till att slipa fälgar här kommer iallafall bilder på fälgarna också.
Snyggt jobbat, vad är det för färgkod på fälgarna?
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Fick mina an kopplingar av en kompis som han svarvat,fräst och svetsat. Finns inte an10 till 19mm slangkoppling utan en massa adaptrar så då fick han ställa upp helt enkelt