Volkswagen Golf Mk4 Gti 1.8T Tanken med detta projektet är att gå över hela bilen utvändigt och invändigt, och ändra det jag inte tycker är snyggt helt enkelt :) EDIT: Det kanske spårade ur lite!! Instagram: @pw_detailing
Nu har jag äntligen fått på coilsen efter 1 månads väntan. Fick även lackat och monterat kjolarna. Köpte även 20mm spacers som är monterade bak. Kommer mer goa delar snart från england.
Sorry för att jag har varit så dålig på att uppdatera Har fåt fixar lite smågrejor sen sist.
Har färgat om innertaket med fabricdye. Blev riktigt bra och riktigt SVART Inne i bilen. Fick i samma veva hem solskydd, handtag, lampor,larmlampor mm från england. Original 25jahre grejor
Lyckades även backa på en sten som tyckte det var roligt att sticka upp ur marken på byggparkeringen vid jobbet Blev då till att kontakta engelsmännen igen och be dem skicka en original jahreläpp bak. Tog 7 dagar från att jag beställde den tills att den var lackad och monterad på Bilen
Sen fick jag även bytt till nya länkarmar,spindelleder,krängningshämmarstag. Styrstag m.m och det gjorde mycket när det kommer mjukhet i bilen. Sen fick det bli en redig rekond på Bilen med angelwax enigma aio toppat med angelwax formulation #1 Fick även köpt batterihållare och kåpa
Nytt år ny uppdatering. Har inte gjort något på bilen under denna vintern då det kommit en oväntad flytt mm. Bilen står avställd i garaget hos mina föräldrar men skall få en massa kärlek nu vår/sommar. Fick tag i en riktigt sällsynt och snygg ratt igår som kommer att skickas från england. Dyr som fan... men sjukt snygg i mitt tyckte
Då var ratten på plats. Då den suttit på en mk4a tidigare så behövde jag inte löda om kablaget vilket dock är riktigt simpelt. Då jag flyttat till karlstad från göteborg har jag inte längre tillgång till garage men letar aktivt efter ett i karlstad. Så fort jag fått tag i ett kan ni vänta er fina uppdateringar
Nejdå det sitter en kåpa ovanför rattstången som mar drar imot sig. Där innanför sitter det två stycken t20 eller t25 som hånler fast mätarhuset. Sen lossar man vänstra kontakten på mätarhuset för sen den högra.
Tjenare. Då har man fått gjort lite igen. Blev att jag köpte två baselement på elmia. Gav mig på att bygga låda till dem. Kan nästan nada om ljud men det ända jag visste var att var att jag tyckte vanliga lådor inte passade bra i skuffen. Har även gett mig på att bygga en fästplatta för slutsteget som skall placeras i vänstra förvaringsluckan i skuffen.
Har även helt glömt att att meddela att jag fått ett hyreskontrakt på ett garage här i karlstad nu med vilket känns riktigt skönt. Gör nog ett till inlägg på vad jag gjort hittills i garaget
Jag har blivit med garage. Har ju haft det rätt tråkigt här uppe i värmland nu i snart 1år. Men efter extremt mycket sökande hitta jag tillslut en garge som passar mig perfekt. 50 kvm golvyta och cirka 5 meter högt
Gav mig först och främst på att bygga arbetsbänk. Här kommer det lite bilder på det