Följer! Har fått för mig att jag läst någonstans att Barran är en vidareutveckling av Fords gamla raksexa från 50/60talet som satt i jänkarna.
Det kan bra stämma. Är inte inläst på dem äldre generationerna till fords raksexor men har för mig att Ford Australien byggde denna för att stoppa i deras "modernare" falcons
Portar lite topplock idag. Kör grovt för att få bort ojämnheterna från fabriks och sedan kör vi finare för en snygg finish. Tar tid men det gör ju hela projektet 😁
Imorgon skall sierran flyttas från Uppsala till Enköping så projektet kan ta fart igen 😊 väntar på ventilfjädrar så man kan få ihop motorn igen 👍
Varning för känsligt oskarpa bilder. Min kamera är inte bra längre men nu är nästan allt under bilen borta. Bromsrör, bränslerören, tanken och dragkroksanordningen.
Nu är planen att korssvetsa allt inne i karossen och allt golv skall kapas ur, det skall svetsas förstärkta balkar och även förstärka allt ända ut till trösklarna. Allt i fronten är borta nu också för att lättare mäta in motorn och kapa bort lite torpedvägg och tunneln till kardan som också kommer byggas om helt. Endast original balkarna skall vara kvar förutom bak som skall dras rakt över och reservhjuls baljan skall tas bort för att kunna bygga som en difuser under hela bakändan. Samt har vi pratat breddning av karossen så det kommer likna en M3 breddning fast anpassad till sierran. Allt custom och gott
Provmontering av nya fästena. Bultarna är lite för långa så skall skaffas kortare bultar men nu skall man bara skaffa lift till motorn så man kan se hur mycket av tråget som måste byggas om och sedan bygga resten av fästena så har man blocket i karossen