Lite info om nyförvärvet för den nyfikna, stulet rakt av från förra ägaren:P
Motor: Ny byggd 383 från ATK High Perfmance Engines Edelbrock 750 förgasare Edelbrock bränslepump MSD streetfire tändning MSD tändkablar March Performance alu serpentin remskive kit Right stuff 140amp polerad generator Vxl: TH350 preppad Bakaxel: Ford 9" från Galaxie 64:a Avgas: Hooker Headers Super Competition Eget byggt dubbla 2.5" med 2st Simons burkar 4" polerat rostfritt till slutrören https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148361/148361-04b4b6334756f81da01f4261c066309e.jpg
Ljud Huvudenhet: Kenwood BT nånting Slutsteg: RockfordFosgate T4004 och ett T8002 Bas: RockfordFosgate T1 Power 15" Midbas: 4st RockfordFosgate PPS4-8 Punch Pro 8" Diskant: 2st RockfordFosgate PP4-T SPL
Nån dörr var tjärv i mekanismen så den gick inte stänga å 2 rutor var spruckna då filtlisterna var obefintliga så alla dörrsidor åkte lös och låsmekanismerna rengjordes och smordes. Tog även ut alla dörr rutor.
Lämnade trasiga rutorna till glasmästaren så fixade han fram 2 nya fina gröntonade
Rutkanalerna rengjordes å den tidigare beprövade budget åtgärden funkade lika bra nu, biltemas kardborre
Botten på dörrarna hade ungefär 7 kubik sand å bös som damsögs å skrapades så gott de gick, penslade sen på rostomvandlare och sist sprutades rostskydd, dinitrol hela botten å lite till. Klistrade även dämpmatta I alla dörrarna.
Fräscht blev de med nytt glas, snålade dock å behöll dom gamla som var hela på andra sidan men alla dörrar fick samma behandling.
Innertaket är halverst obefintligt. Är bara plåten framtill och lite ludd kvar där. Slipade rent med stålborste och satte dämpmatta där också,
Tanken är att inredningen ska bytas ut nästa år så nu blir de bara lite små fix. Dörrarna blev de stor skillnad på iaf, känns som en cadillac när man stänger den nu, mjukt, superlätt å inget skrammel.
Dörrsidorna var muggiga och vänster bak var en naken Unit bara så de finns utrymme för förbättring men då ingen hinner göra en inredning på såhär kort varsel å jaa inte vet vad ja vill ha så klurade ja på olika idéer.
Efter mkt skrollande på nätet dök de upp en idé. Så bestämde mig för att prova göra ett par dörrsidor helt i plåt, rostfri plåt.
Gjorde lite mallar för å se vad som skulle funka.
Klippte ut plåtarna jag skulle ha och ritade upp alla linjer å mönster.
Sen var de bara ställa sig i sicken och å prova sig fram vad som funkade och blev snyggt. Många linjer blev de.
Kommer bli snyggt med de i metall. Jag gjorde ett test på en dörrsida på plåtkursen jag gick. är man bara noggrann och tar tid på sig så blir det bra. så här blev mitt första försök.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Snyggt! Vill också gå en plåtkurs framöver! Skulle vilja gå hos Henrik Larsson.
Det var hos han jag gick en 3 dagarskurs, rekommenderas starkt :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Tog en dag ledig från jobbet för ja blev så sugen på göra allt klart å de var så kul, så de blev ett 14 timmars skift i garaget
Dörsidorna ska ju skruvas fast å ville ha en pressning runt hålet så ja svarvade fram ett pressverktyg på jobbet, blev ganska fint om ja får säga de själv.
Första dörrsidan provmonterad och allt verkar stämma!
Skottade av dom inför kommande lackering och "bommerangen" som ska få agera list våtslipades och polaredes, inte helt nöjd med glansen men de kommer nog se blankt ut i slutändan ändå.
Alla dörrsidor redo för lackeraren.
Riktigt nöjd ändå för att vara första gången man gör nå liknande. Missade att köra en linje men den är såklart åtgärdad nu , var nog lite trött i luvan 03.30
Blev riktigt bra, Snygga kanter med det svarvade verktyget
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Nej inte från sidan iaf, tror jag De är bara hålet fram mot torpeden du ser som är luftintag sen om de är kalluftspjäll på denna överhuvudtaget är jag lite tveksam till, har inte undersökt de än faktiskt men de sitter inga vajrar i ändarna under instrumenteringen som de gör på 60 talarna iaf.