3072
Sök

Vindrutetorkare fungerar bara i intervaller - Audi A6 -04

31 Inlägg
24 januari 2018
Trådstartare
Hej allihopa!

Har ganska nyligen införskaffat en Audi A6 från 2004 med ett antal kända fel till ett vrakpris, vindrutetorkarna var ett av de problemen. Se: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=322804

Det tidigare problemet med torkarna var att de näst intill konstant var på i "mellansnabba" läget , oavsett hur man rörde spaken. Efter att torkarmotorn hade inspekterats och lite smuts runt omkring den hade tagits bort så försvann dock problemet helt mirakulöst, varpå bilen har körts ett ganska bra tag utan problem.

Men efter någon halvtimmes körning i regnet idag bestämde sig torkarna för att bara fungera i "intervaller". Det fungerar alltså att sätta dem i såväl snabbaste läget som intervall och de fungerar som de ska i några sekunder , tills de parkerar någonstans på vindrutan (var som helst, ingen specifik position). När de väl har parkerat kan man inte styra dem med spaken på cirka 10-15 sekunder, med andra ord ett trafikfarligt problem.

Med tanke på föregående problem och det nya problemet, vad borde vara fel här? All hjälp uppskattas enormt! smile
Senast redigerat av Saitham (24 januari 2018)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
25 januari 2018
Det blir till att demontera torkarmotorn igen och kolla noga vad som sker eftersom du nämner att den gick bra efter förra renoveringen.
Jag vet ju själv när jag gjort ett dåligt jobb så blir det till att göra om det.
Det går väl att trixa med motorn avtagen och fingra på spaken samtidigt , om inte så får man vara 2 st.
Senast redigerat av insatsen (25 januari 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök