panda666 skrev:
Svarte_Orm skrev:
panda666 skrev:
köpa gps?? har alltid kört google maps på mobilen och funkar riiiiiktigt bra!
Du har inte haft bil så länge va?
jo men det är jobbigt att knappa in allt på bilfans gps, man kan knappa in destination snabbis med mobilen då via google maps, går skitsnabbt och funkar prima.
min e39 har gps men tror du den funkar bra?^^jobbigt iaf att knappa in via bilen.
i min buss som är en 2016 sitter det en gps som är som att man åkt 35år tillbaka i tiden.. går liksom inte att använda skiten.. använder alltid mobilen ställer den på brädan sen kör jag..
i bilen har jag inte behövt en gps dom senaste 7-8åren jag kollar var jag ska vid datorn sen kör jag..
men när man jobbar kan man ena stunden sitta och köra på någon liten runda i skogen och få ett samtal av chefen som vill att man ska åka och hämta strandade tågresenärer vid en skogsavverkningsväg och köra dom till 5olika tågstationer där man aldrig varit förut.. då är det snabba bud som gäller och då är google maps totalt oslagbar.. det enda nackdelen är att den väldigt gärna visar vägen till pendlarparkeringen istället för att visa vägen till stationsbyggnaden .. vilket brukar sluta med att man hamnar på fel sida av spåret.. men den hittar iallfall till stationen även om det är fel sida
)
Körde mycket flytkingar ut till förläggningar i tassemarken och då hade jag aldrig problem att hitta fast det var någon liten pissig församlingsgård mitt i tassemarken
gps i fordon är totalt ute och ska inte sitta ett modernt fordon.
Senast redigerat av Growe (4 februari 2018)
Kör fort så hinner inget hända...