Har länge viljat ha en E28 M535 efter att ha haft en 528 som jag byggt om med M-paket. Köpte M535an av en kompis som inte hade tiden att fixa den. I köpet ingick det bl.a. bromsar från XYZ med 335mm hålborrade skivor runtom samt... Visa mer
Byte av plåt för regskyltsbelysningen och där man fäster regskylten
Bocka plåtar, svetsa, rikta och slipa 🙂 Bort med dom gamla lagningarna och dit med nya Avslutar med grundfärg. Hålet för den andra regskyltsbelysningen kapar jag upp senare då jag hade slut på små kapskivor
Senast redigerat av FredrikBlomberg (20 februari 2021)
Eftersom ekonomiplåten utgått så fick jag göra nya ”hyllor” för batteri samt ABS enheten
Började med mall i wellpapp Klippte ett par plåtar
Hade hyllan som är för ABS enheten men den var rostig på några ställen så det är lika bra att göra ny. Dock kapade jag ur ”ansiktet” då det var friskt. Ena hyllan som jag kört i sick o falsen
Började sedan med hyllan för batteriet. Fick kolla hur den såg ut med hjälp av Google 😅
Och efter lite sick o fals, svetsande och riktande är dom färdiga 😀
Imponerande plåtarbete, detta gillar jag. Följer ditt projekt och minns när jag ägde en fantastiskt fin röd 1987 518i. Fortsätt det fina arbetet👍
Var rosthål samt saknades det material på den gamla så fick skarva in en ny bit
Fick demontera denna plåt för att kunna krympa den så att jag kan få upp hörnet så det lirar med nya bakskärmen.
Kapade bort plåten som har svetsats dit då någon kapat bort reservhjulsbaljan. Ska ändå inte ha någon reservhjulsbalja så jag vill få det se lite mer original ut mot endast en slät stor plåtyta.
Svetsade klart denna plåt. Har grundat den och när det torkat ska jag svetsa dit domkrafthållaren.
I helgen fick bmwn ut och lufta sig då jag var tvungen att byta olja på bruksbilen. Och när jag ändå hade plats inne så passade jag på att dammsuga hela verkstaden😀
Monterade ihop hela sidan för att se så dörrgångarna blir bra. Och det stämde 😁 dock kommer dessa dörrar inte användas då dom har svår lagad rost Blev mer små fix, den befintliga hade gravrost samt var lagad sedan tidigare. Som tur var hade jag en sjysst bit från en donator 🙌 Här är plåten jag bytte tidigare. Runt 7mm spackel 😅