Skapar ett projekt där jag kommer att ha min Volvo 240 som ett rullande projekt, utan tillgång till garage... Målet är att allt ska fungera på bilen och vara fin i kaross och lack.
Maskinpoleringen fortsätter, tak och baklucka är fixade.
Här ser man skillnaden efter första steget
Här är det klart, bara sidorna kvar nu
Här är något jag ogärna vill visa, men det är som det är... Blev lite girig och skulle polera i ett hörn på bakluckan, vilket resultera att jag polerade bort lacken. Så nu har jag lärt mig det, den hårda vägen i vanlig ordning
Surt när såndant händer, vissa partier är extra riskabla, sen kan en sektion av bilen vara omlackad och då kan färglager i sig vara extra tunt. Men men, det går alltid att lösa och du har lärt dig något.
Bara att fortsätta, det kommer bli så stor skillnad
Surt när såndant händer, vissa partier är extra riskabla, sen kan en sektion av bilen vara omlackad och då kan färglager i sig vara extra tunt. Men men, det går alltid att lösa och du har lärt dig något.
Bara att fortsätta, det kommer bli så stor skillnad
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Efter att ha blivit inspirerad av Mackans garage på Youtube så påbörjade jag en spolning av kylsystemet.
Tog bort termostathuset och det hade blivit en beläggning mellan huset och blocket, detta gjordes rent
Beläggningen sitter även på packningen för termostaten
Vattnet som kom ut var inte så smutsigt, blev ju till stor del utbytt när jag bytte vattenpumpen
Körde rengörning med maskindiskmedel, spolade och ytterligare en till tablett. Spolade efter varje gång med varmt vatten och varmkörde. Efter den sista tabletten så spolade jag 3-4 gånger och varmkörde, vattnet som kom ut var klart redan efter första spolningen. Men för att vara säker på att det var helt rent så körde jag dem extra spolningarna.
Ny glykol och nytt vatten, känns bra att det är gjort
Men termostathuset var skadat, så det ska bytas ut, kommer även byta ut termostaten. Lägger upp jämförelsebilder på dessa när jag köpt delarna.
Kuggfråga?! Blandade med det finaste kranvattnet som finns
Oki. De funkar men man ska egentligen ha batterivatten. Då vanligt kranvatten fäller kalk och salter när temperaturen blir 65°C. Dessa fastnar på väggarna i motorn. Dessa hindrar värmeöverföringen samt kan täppa igen mindre kanaler.
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Oki. De funkar men man ska egentligen ha batterivatten. Då vanligt kranvatten fäller kalk och salter när temperaturen blir 65°C. Dessa fastnar på väggarna i motorn. Dessa hindrar värmeöverföringen samt kan täppa igen mindre kanaler.
Jaha, det hade jag ingen aning om! Stod inget i instruktionsboken att dem rekommenderade destillerat vatten. Kan avlagringarna som finns på blocket och termostathuset (som syns på bilderna ovan) bero på att man kört med vanligt kranvatten tror du?