Det är väl så många gör om det inte finns framdraget från fabrik. Inte lätt annars att veta vilken kabel man ska splica in sig på (elschema finns kanske om man letar)
Man ska alltid ha relä till extraljus, inget udda alls personligen föredrar jag extrabrytare
Vill inte leta mig upp till vänster om ratten för vanligt helljus, sedan ner och rota under klimatanläggningen för att sätta på LED-rampen. Aldrig.
Nu tror jag du missat knappens funktion ,har du en gång slagit på extra ljuset med knappen så är det aktiverat dvs du behöver bara slå på helljuset som vanligt och extra ljusen slås på samtidigt. Köp en knapp och använd kontaktstycket du hittat i motorrummet som du styr reläet med så är det klart sedan.
zzr94092 skrev:
Kolla fan själv då med en multimeter...
Det är ju så jävla lätt när alla kablar sitter ihop/fast och inget går att ta loss och samtidigt komma åt utan att demontera motorn
Antigen köper man dom delar som behövs hos Volvo eller så tillverkar man en reläsats själv, om man kopplar rampen direkt på kontakten så riskerar man att något bränns sönder, då denna kontakt endats är för att driva en reläspole ca (200-300mA) medans en ledramp drar runt 10-20A
Antigen köper man dom delar som behövs hos Volvo eller så tillverkar man en reläsats själv, om man kopplar rampen direkt på kontakten så riskerar man att något bränns sönder, då denna kontakt endats är för att driva en reläspole ca (200-300mA) medans en ledramp drar runt 10-20A
Antigen köper man dom delar som behövs hos Volvo eller så tillverkar man en reläsats själv, om man kopplar rampen direkt på kontakten så riskerar man att något bränns sönder, då denna kontakt endats är för att driva en reläspole ca (200-300mA) medans en ledramp drar runt 10-20A
Antigen köper man dom delar som behövs hos Volvo eller så tillverkar man en reläsats själv, om man kopplar rampen direkt på kontakten så riskerar man att något bränns sönder, då denna kontakt endats är för att driva en reläspole ca (200-300mA) medans en ledramp drar runt 10-20A
Antigen köper man dom delar som behövs hos Volvo eller så tillverkar man en reläsats själv, om man kopplar rampen direkt på kontakten så riskerar man att något bränns sönder, då denna kontakt endats är för att driva en reläspole ca (200-300mA) medans en ledramp drar runt 10-20A
alla kablar är olika i färger...behöver inte ens vara samma bara för att det är samma årsmodel som din polare har....jag själv hade det problemet med...säger som alla andra mät upp så hittar du...
Tror nog att TS inte är så värst kunnig med bilar,har ju fått mängder med förslag men verkar att inte bry sig... Är det inte bättre att lämna iväg bilen till nån som fixar saken.
Tror nog att TS inte är så värst kunnig med bilar,har ju fått mängder med förslag men verkar att inte bry sig... Är det inte bättre att lämna iväg bilen till nån som fixar saken.
Hur fan ska man lära sig om man inte frågar?
Det har inte med att inte bry sig, det har med att folk här säger precis tvärtemot från vad min polare säger, som är hobbykunnig inom bilar, och på hans bil, vid den panelen precis ovanför växelspaken finns inget kretskort eller dylikt, bara tomt utrymme bakom knapparna som inte används