Nu är det dags att börja arbeta med `cudan, bilen inhandlades den 11/11-17 och har stått sen dess.
Bilen har varit avställd sen 2/12-11 och senaste bessen var 1996
Info:
Som sagt en Plymouth Barracuda 1965 med en 4,5 liters v8 (273) och därefter en 3-stegs automat låda (TorqueFlite 904). Första generations Barracuda är grundad på Valiant med lite modifikationer, en stor J¨vla bakruta. Många av dessa bilar skrotades pga att bakrutan gick sönder och att det var för dyrt att laga. Just denna bilen skulle jag gissa på att den e lagom inkörd då de är 28 ägare innan oss, med lite nya lager o plåt så blir den som ny;)
Planer: Planen med denna bilen e att jag ska försöka fixa upp den på så kort tid som möjligt, siktar på att få den klar o bessad te sommaren så man kan åka på lite träffar. Ksk blir lite med kort tid, men nu vill jag ha lite UTMANING
-Laga rosten------->Check
-Underredsbehandla-------->Check
-Måla motorutrymmet----------->Check
-Måla motorn----------------->Check
-Rostskydda invändigt-----------Check
-Sänka
-Bygga avgassystem---------->Check
-I med Ljud
-Tvätta sätena----->Check
-Lacka fälgarna--------->Check
-Koppla in elsystemet-------->Check
-Snygga te skärmkanten------->Check
Har lite kött på bena vid rost lagning mm, då jag även håller på med att renovera en Chrysler Valiant -62 Signet, men just nu så blir all fokus på `cudan o vallen får sitta under ett lakan i garaget tills den e redo för lack:)
Lite bilder när vi hämtade den
Och här har den stått i 5 månder