Fick hem den här pärlan i April 2017 och vi gör det mesta på egen hand av mig och min farbror. Tanken är såklart original med viss modifiering som motor uppborrning (då original motorn cobra jet inte följde med), så hitta vi en... Visa mer
Totalt glömt oken. De är blästrade och tvättade samt bytt packning på. Den röda färgen är en smaksak.. Jag kan säga att vi inte rikt ens om den, men men hierarki vinner!
Här får bli lite "ta igen" strö-bilder. Vilka slippapper och märke vi använder. Det såg förvånansvärt bra ut bakom bromstrummorna bak. Dom gamla fjädringarna och hur vi använde fjäderspännare och gamla topparna.
Här jobbas det på mittkonsolen och sidoskydd bak med tillhörande lampor. Hoppas hitta ett par gamla bilder så ni får se den markanta skillnaden, allt liknade "inrökts gult" tidigare.
Synd på dessa balansvikter. Kanske inte gick att ha dom på insidan.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Vissa har pulver inne i fälgarna om man vill slippa vikter.....Pistol-grip..de ju MOPAR,har en original spak på hyllan...
Hej bob,
Allt som har med original att göra är absolut av intresse. kommer nog behöva jaga en del emblem och diverse lister runt misstänker jag. Motorn hade vart klockren, men inte lätt att hitta en orörd 428 Cobra jet som bara ligger om man inte vill importera för 100 papp.
Nu kommer vi till det här hoppandet jag beskrev om tidigare. Har äntligen fått fram de första första bilderna och lite andra mitt i bilder som kompletterar dom saknade pusselbitarna.
Men vi börjar med dom första bilderna innan hon hämtades hem, och det är versionen med full grill fram (ska fota det imorgon och visa hur dom ser ut, "as coola!!"), som styrs av vakuum.
Bilder på interiören innan de putsades upp (synd att jag inte hitta på mittkonsolen, tänk er själv med flottiga små tjocka fingrar som pillat runt på den i 50 år).