3539
Sök

saab 9000 bensinpump placering

133 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
Hej. Jag vore tacksam om någon kan tala om för mig var soppapumpen sitter i en saab 9000 -91

169 Inlägg
14 januari 2007
skulle gissa i tanken...i baksättet under stolarna...

//Jonas

3 295 Inlägg
14 januari 2007
den sitter under "Skivan" som ligger i bagaget.. under ett litet plåtlock.

MVH Johan

27 Inlägg
29 maj 2009
Lånar tråden lite, den plastbrickan som sitter över bensinpumpen är den gängad eller dittryckt?

/Urban

5 710 Inlägg
29 maj 2009
Label skrev:
Lånar tråden lite, den plastbrickan som sitter över bensinpumpen är den gängad eller dittryckt?

/Urban

Den sitter fast med en stor plastmutter.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

27 Inlägg
29 maj 2009
jonTe skrev:
Label skrev:

/Urban

Den sitter fast med en stor plastmutter.

mvh Jonas

Då kommer följdfrågan, hur ska jag få loss den? Finns det nåt knep min sitter som berget. Den är rättgängad väl?

Tackar för snabbt svar!

/Urban

5 198 Inlägg
29 maj 2009
gänstång med 1 mutter i vardera sida som passar i *taggarna*sen nåt som du har ståendes som greppar i gängstången typ nån skiftnyckel eller liknande, sen nåt att dra med,gärna en skiftis till som du drar fast på den andra som sitter på gångstången.

jäkligt svårt att förklara, men det fungerar,, har själv haft en 9000 som jag bytte pump på
Senast redigerat av gamlingen (29 maj 2009)

27 Inlägg
29 maj 2009
gamlingen skrev:
gänstång med 1 mutter i vardera sida som passar i *taggarna*sen nåt som du har ståendes som greppar i gängstången typ nån skiftnyckel eller liknande, sen nåt att dra med,gärna en skiftis till som du drar fast på den andra som sitter på gångstången.

jäkligt svårt att förklara, men det fungerar,, har själv haft en 9000 som jag bytte pump på

Jag fattar nog tror jag. Men den ska sitta som satan eller?

/Urban

27 Inlägg
29 maj 2009
gamlingen skrev:

Inga problem att bygga en sådan men då gick taggarna i muttern istället...

/Urban

371 Inlägg
30 maj 2009
Vet inte hur det ser ut på 9000 från de året, men om det är som jag tror så funkar detta "specialverktyg" fint:
http://www.geting.se/viewimage.php?imag … 271623.jpg
Är ju inte nödvändigt att såga till ett U på båda sidor. Jag misslyckades med första sidan bara smile

Ett annat alternativ är att använda en grov skruvmejsel och hammare.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 maj 2009
NiV3Rt skrev:
Vet inte hur det ser ut på 9000 från de året, men om det är som jag tror så funkar detta "specialverktyg" fint:
Är ju inte nödvändigt att såga till ett U på båda sidor. Jag misslyckades med första sidan bara smile

Det verktygt borde lösa problemet, skruvmejsel och hammare kan gå men ringen är oftast bara att slänga efter...

371 Inlägg
30 maj 2009
bumpe skrev:
NiV3Rt skrev:

Det verktygt borde lösa problemet, skruvmejsel och hammare kan gå men ringen är oftast bara att slänga efter...

Hm, jag har fått upp en sån ring utan problem med en grov skruvmejsel och hammare så det är ju värt ett försök. Var inga problem att återanvända den.

EDIT: Kan ju iofs varit så att den varit lossad en gång innan kom jag på. Ingen aning smile
Senast redigerat av NiV3Rt (31 maj 2009)

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Sök