Vad kom du fram till?
Själv har jag två barn som sitter framåtvända i vår Outback 2012, bensin. Är väldigt sugen på att byta bil och har verkligen fastnat för komforten som en högre bil erbjuder.
Diesel är uteslutet då vi gör väldigt få mil om året.
Bilar jag funderar på:
Outback den nya modellen. Rejäl o rymlig, mycket utrustning som standard. Men grymt tråkig drivlina och ja inte särskilt spännande direkt. Bra andrahandsvärde. Här vet jag vad jag får. Bra bil kort o gott. Inte särskillt spännande eller jättesnygg, bara en trogen kamrat. Absolut driftsäker mekaniskt, men min erfarenhet av japaner är rost. O så även på min välskötta 2012 Outback.
Nya Tiguan, absolut. Men finns otroligt få beggade exemplar och ny är den alldeles för dyr, speciellt då basmodellen innehåller nada.
Senaste Qashqai, ser ändå skaplig ut. Mycket utrustning. Man kan köpa den med max utrustning och stora motorn för en rimlig peng. Dock finns den inte med automat. Rost?
Förra modellen CX-5. Börjar se lite daterad ut. Dessutom lite dyra beggade med tanke på gammal modell och många mil på dom.
Dom som är högst upp på min lista för tillfället är Ateca och 3008.
3008 finns ju faktiskt att köpa maxutrustad till en rimlig peng med tanke på att den är helt ny. Dock är jag lite skeptisk till franska bilar. Och sen är ju andrahandsvärdet ett frågetecken.
Ateca ter sig förnuftig på alla vis. Dock upplever jag designen som aningen tråkig. Samma sak här andrahandsvärdet på SEAT? Är den för liten?
Riktigt svårt faktiskt.
Har för övrigt provkört RAV4 hybrid. Helt ok. Men oj vad den kändes plastig. Här tycker jag nog Subaru kändes bättre interörmässigt. Allt i Toyotan kändes lite löst o klent.
MB GLA? För liten kanske?
Senast redigerat av dallev79 (17 juli 2018)