Hej har en 9-5:a 2.3t (170hk) här om dagen så gick den lite illa och när jag skulle använda den igen efter några dagar så startade den fint, men dog nästan genast och höll på så varje gång jag testade att starta, jag misstänkte bensinslut eftersom mätare alltid står på halv tank.
iallafall i med en dunk bensin och bilen startade och gick bra, och det har den gjort en vecka nu, men i dag "hackade" den till en gång och efter en mil en gång till, kom hem och efter nån timma skulle jag i väg igen, bilen startar inte alls, okej, i med en dunk bensin och efter några startförsök funkar den, men den hackar väldigt ofta nu, ner på macken, i med 20 liter soppa, men hackar oftare nu med. grrrr
hackningen är lite som att man kör sakta med hög växel, frikopplar och släpper kopplingen fort så bilen hackar till liksom.
jag har nyligen bytt bränslefilter och tändstift, vad kan det tänkas vara?
är det bränsle pumpen eller ja... suck...... skitbil
och en annan fråga, den har läckt olja höger sida, och packbox byttes och är nu tät där, dock har den börjat läcka vänstersida (förarsida) nu och nån var hyfsat säcker på att det var packboxen bakom svänghjulet. är det då växellådsolja den läcker där eller är det motorolja där oxå?