3717
Sök

Varför är det så mycket "billiga" bilar på garaget?

113 Inlägg
28 juni 2018
Trådstartare
#1
Har en fråga ja funderat på en del varför är det till 95% bilar under 100 tusen kronor här på garaget? tongue är det bara 18-25 åringar här? ser väldigt sällan några bilar över 500k och speciellt inte på projekt fliken, alltid massa gamla bilar från 90 -talet Volvos bmws saabar.

eller är ja helt ute och cyklar? samt finns det något annan sida man kan vända sig till där folk äger lite roligare bilar?

hoppas ingen tar illa upp MVH

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 juni 2018
#2
Hej!
Jag tror det beror på att de flesta är yngre killar/tjejer (eller äldre) som gillar att modifiera, förbättra och försköna sina bilar. Därför kan urvalet av nya bilar kännas begränsad. Om man då istället ser till summorna som spenderas på bilarna så är det i vissa fall säkert många hundratusen kronor.

Går du samtidigt in på startsidan och kollar ”Garaget rekommenderar” eller via ”bilar” väljer bilmärke så kommer både exklusiva och dyrare/nyare bilar upp. Så jo, det finns en hel del ögongodis för den kräsne, även om just de ägarna inte alltid är så aktiva i forumet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
28 juni 2018
#3
Vem vill lägga flera 100tusen på ett plåtskal med 4 hjul..
Man får faktiskt kika på plånboken och inte kasta bort en massa pengar på sånt som ENBART förlorar i värde och enbart kostar pengar..
Därför behåller jag mina kärror tills de är antingen krockade eller skrotfärdiga. .smile
Jag vet en kille några våningar längre ner som byter minst 1 gång /halvår till andra skrotfärdiga exemplar och jag begriper det inte..sad

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 juni 2018
#4
chanstagarn skrev:
Vem vill lägga flera 100tusen på ett plåtskal med 4 hjul..
Man får faktiskt kika på plånboken och inte kasta bort en massa pengar på sånt som ENBART förlorar i värde och enbart kostar pengar..
Därför behåller jag mina kärror tills de är antingen krockade eller skrotfärdiga. .smile
Jag vet en kille några våningar längre ner som byter minst 1 gång /halvår till andra skrotfärdiga exemplar och jag begriper det inte..sad

Nu tror jag iofs inte du är urtypen för garaget-användare, men det är också det som gör den här platsen så trevlig. Alla är välkomna oavsett ålder, plånbok eller varierande intresse inom bilhobby. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

6 067 Inlägg
28 juni 2018
#5
De som har råd med bil för 500k är sällan sådana som kan skruva, om man får vara lite fördomsfull. De som kan skruva har nog oftast en arbetarlön och då blir det en billigare projektbil. Undantag finns naturligtvis.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
28 juni 2018
#6
Två av mina garagetbilar ligger mellan 50000 och 100000. Ser inget fel med det. Det är nog upp till var och en att välja de bilar man vill ha upplagda på garaget. Det är helt frivilligt att surfa runt på garaget. Vad har TS för bil?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 450 Inlägg
28 juni 2018
#7
Inte så många som kan slänga upp över en halv miljon på en vanlig arbetslön skulle ja tro, då får man hålla på med lite andra saker å få extra cash.  Själv köpte ja en bil för 120 papp för ett år sedan och den kändes riktigt surt .. men men en bil måste man ha. Iallafall jag som har en bit till jobbet

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

7 394 Inlägg
28 juni 2018
#8
bilintresset sitter ej i plånboken wink  har man en bil för 2000 eller 200 000 så kan man vara lika intresserad endå wink


Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
28 juni 2018
#9
Har en arteon gte som projekt tråd och även haft Porsche cayenne, turbo x mm som ligger en bra bit över 100k gtr jag har nu är värderad runt 500 som beg med den specen jag har idag. Finns några som har de men inte många som vågar börja bygga bilar för dem pengarna, vilket är rätt förståligt

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

4 261 Inlägg
28 juni 2018
#10
Lohan skrev:
Har en fråga ja funderat på en del varför är det till 95% bilar under 100 tusen kronor här på garaget? tongue är det bara 18-25 åringar här? ser väldigt sällan några bilar över 500k och speciellt inte på projekt fliken, alltid massa gamla bilar från 90 -talet Volvos bmws saabar.

eller är ja helt ute och cyklar? samt finns det något annan sida man kan vända sig till där folk äger lite roligare bilar?

hoppas ingen tar illa upp MVH

https://www.garaget.org/?car=409496

https://www.garaget.org/?car=412225

https://www.garaget.org/?car=387455

https://www.garaget.org/?car=404567

https://www.garaget.org/?car=408490

Kallar ts dessa för billiga? kollade igenom bara några sekunder och dessa kom fram, har varit massor me dyra bilar i projekt också så som amg, m5, etc etc. Bara hålla ögonen öppna så dyker det upp^^

3 374 Inlägg
28 juni 2018
#11
Det är inte prislappen som gör bilen, det är bilen.


1 510 Inlägg
28 juni 2018
#12
Bland "bilar" finns det ju ganska många nya,dyra och fina bilar faktiskt. Att det däremot inte diskuteras så mycket i forumet eller i form av projekttrådar tror jag nog beror på att dessa bilar, just eftersom de är nya och dyra, inte går sönder och behöver repareras lika ofta som gamla, och om de behöver göras det så är det jobb som man lämnar bort. Vad gäller rena modifieringar (diskussionsforum/projekttrådar) så är det nog ytterst få som ens vågar tänka tanken att gå lös på sin nya dyra och fina bil, hade inte jag vågat i alla fall. smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

110 Inlägg
29 juni 2018
#13
Vad är detta för skitsnack?
Alla gör väl som dom vill?
Kanske men har fler bilar?
En bil som tar mig från A till B behöver bara vara pålitlig och fungera för mig.
Resterande lägger jag på mina hobby bilar...

3 121 Inlägg
29 juni 2018
#14
1. De flesta problem uppstår på äldre och slitnare fordon.
2. De flesta äger inte bilar i miljonklassen därför syns de billigare fordonen mer i flödet
3. Kan hålla med om att många bilar som läggs ut på garaget är enklare bruksbilar men kanske blir trevligare om inte moderatorer sätter gränser för hur billiga bilar som läggs ut.
4. Garaget består inte till största delen av bilentusiaster utan vanliga bilägare, men såklart finns det många bilintresserade här med.
5. Finns andra forum där man i regel behöver en bil för +500tkr för att bli medlem men de är ganska tråkiga med låg aktivitet.
Senast redigerat av viccoA (29 juni 2018)


89 Inlägg
29 juni 2018
#15
Jag tjänar bra och skulle kunna casha/låna till någon dyrare bil. Men varför?
Jag prioriterar och kunna bruka min hobby bil, den ska inte vara för fin/dyr att kunna åka med dagligen. Sedan är det skönt att ha en bil som man har råd och laga, dyrare bilare har även en tendens och kosta mer pengar och då snackar vi inte bara försäkring utan även service,reservdelar osv.

Polaren hade en mustang för några år sedan, det han la på försäkring och driftkostnader ett år kunde jag i stort sätt bygga hela min bil för,  så tänker man smile/uppmärksamhet per krona så är nog mina cab svårslagen. Folk har en tendens att kolla mer efter den än en modern Porsche gt3. Jag kan dessutom åka på vilken träff jag vill, veteranbilsträffar, crusingar, och även på vanliga gatbilsträffar.

Jag skulle nog kunna skriva en hel bok om alla upplevelser jag fått tack vare min bil, en massa galna roadtrips med polarna, crusingar där vi råkat fylla hela bilen med tjejer (var många avundsjuka raggare som kollade snett på oss). Vågar man göra något sådant med en dyr bil?
Jag har även fått mängder med nya vänner tack vare intresset, framförallt en massa andra personer som skruvar VW och även en popartist, den vänskapen ledde till att jag fick en episk sommar då jag hängde med på hans turne genom Sverige smile.

Det är många som hamnat hos konofogden pga sitt bilintresse, Jag är inte en av dem och har även råd att unna andra saker av livets goda, jag  har dessutom råd att behålla min bil om jag skulle bli arbetslös eller få för mig att börja studera igen.
Senast redigerat av skön (29 juni 2018)


2 250 Inlägg
29 juni 2018
#16
Kör Octavia TDI som snart rullat 43 000 mil. Ren transportbil.
Skruvar allt utom motor och växellåda, på mina bilar.

Kör snöskoter och åker skidor på vintern.

Vår, sommar och höst, seglar jag en Cumulus.

Fiskar året runt. Jagar när det är säsong.

Tältar året runt.


Detta om intressen.

6 067 Inlägg
29 juni 2018
#17
Meaganeowner skrev:
Kör Octavia TDI som snart rullat 43 000 mil. Ren transportbil.
Skruvar allt utom motor och växellåda, på mina bilar.

Varför undviker du det roligaste?

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 juni 2018
#18
Svarte_Orm skrev:
Meaganeowner skrev:
Kör Octavia TDI som snart rullat 43 000 mil. Ren transportbil.
Skruvar allt utom motor och växellåda, på mina bilar.

Varför undviker du det roligaste?

Kör Lexus och Honda.
Tankar, kör. Skruvar inte alls.
(Sorry, var tvungen...)
wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
18 013 Inlägg
29 juni 2018
#19
Jag har tydligen inga bilar alls om man ser till min presentation. Sanningen är att det har vi visst. Ett flertal faktiskt. Men jag väljer att inte lägga ut dessa. En ny Volvo XC90 är förvisso dyr men en svenssonbil. En 17 år gammal cab från USA är fin som tusan men knappast modifierad. En pendlarburk som bara finns i 39 exemplar i Sverige från 2005 är väl just bara det oavsett om den är nylackad eller inte. Osv...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 juni 2018
#20
Hybrid_ skrev:
Jag har tydligen inga bilar alls om man ser till min presentation. Sanningen är att det har vi visst. Ett flertal faktiskt. Men jag väljer att inte lägga ut dessa. En ny Volvo XC90 är förvisso dyr men en svenssonbil. En 17 år gammal cab från USA är fin som tusan men knappast modifierad. En pendlarburk som bara finns i 39 exemplar i Sverige från 2005 är väl just bara det oavsett om den är nylackad eller inte. Osv...

39 ex. Dussinkärra! smile

Jag har ju en bil som det finns under 10 av i världen och ingen förutom min i Sverige - senast jag sökte var det väl 6 totalt, en som det finns kanske 20 kvar av i världen, sedan en som det finns hiskeliga 2 av i Sverige och kanske 30 i världen. Lite inkognito även här...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.


Sök