Jag tjänar bra och skulle kunna casha/låna till någon dyrare bil. Men varför?
Jag prioriterar och kunna bruka min hobby bil, den ska inte vara för fin/dyr att kunna åka med dagligen. Sedan är det skönt att ha en bil som man har råd och laga, dyrare bilare har även en tendens och kosta mer pengar och då snackar vi inte bara försäkring utan även service,reservdelar osv.
Polaren hade en mustang för några år sedan, det han la på försäkring och driftkostnader ett år kunde jag i stort sätt bygga hela min bil för, så tänker man smile/uppmärksamhet per krona så är nog mina cab svårslagen. Folk har en tendens att kolla mer efter den än en modern Porsche gt3. Jag kan dessutom åka på vilken träff jag vill, veteranbilsträffar, crusingar, och även på vanliga gatbilsträffar.
Jag skulle nog kunna skriva en hel bok om alla upplevelser jag fått tack vare min bil, en massa galna roadtrips med polarna, crusingar där vi råkat fylla hela bilen med tjejer (var många avundsjuka raggare som kollade snett på oss). Vågar man göra något sådant med en dyr bil?
Jag har även fått mängder med nya vänner tack vare intresset, framförallt en massa andra personer som skruvar VW och även en popartist, den vänskapen ledde till att jag fick en episk sommar då jag hängde med på hans turne genom Sverige
.
Det är många som hamnat hos konofogden pga sitt bilintresse, Jag är inte en av dem och har även råd att unna andra saker av livets goda, jag har dessutom råd att behålla min bil om jag skulle bli arbetslös eller få för mig att börja studera igen.