Hej!
Har inte haft bil länge. Men från den erfarenheten jag haft med företag inom bilvärlden hittills, så har de varit helt otroligt dåliga på att prata i telefon / med kunder.
Här är några exempel;
1. Ringer för att kolla pris för en AC kontroll hos en auktoriserad volvo verkstad. Här är vår konversation.
Tja det är Hampus (Verkstaden)
Ursäkta, har jag kommit till X?
Ja, det har du.
Hej, mitt namn är Y, såg på er hemsida att ni utför AC kontroll, men står inga priser. Vad ligger det på?
Jaa, det ligger väl på en femhundrig eller något.
Eller något? Kan ni inte ge ett mer exakt pris?
Jo, men runt femhundra eller tvåtusen.
(Jag tänker; Fuck this). Jaha, okej, tack så mycket. (Lägger på)
2. Min flickvän ringer till en biltvätt för att kolla vad det kostar och hur lång tid det tar att utföra en full rengöring av bilens utsida och insida.
Hon ringer, frågar om tid, pris och om de tvättar insidan av rutan i deras "fullständiga program".
Personen började skratta åt henne och frågade om han var med på dolda kameran. Undrade vad för frågor det var. Vem undrar hur lång tid det tar och det är väl självklart att de tvättar insidan av rutan?
Tjejen blir ju såklart generad, men säger att det står på deras första program att ni inte gör insidan av rutan på det programmet och står inget av det på de andra valen.
Han börjar skratta igen,frågar om det är någon av hans kollegor som bett henne ringa.. Men säger sen att det är ju uppenbart att de tar insidan.
Hon känner sig otroligt dumförklarad och säger hej då.
3. Ringer en bilhandlare (när jag letade bil)
Hej, jag såg er annons på blocket angående "BILEN".
Ja, vad är det med den?
Jag skulle vilja boka in en tid för att kolla på den.
Varför det?
Det stod i annons att man skulle ringa för att boka tid för att kolla på bilen?
Det är sånt man bara skriver.
Jaha, okej.. men jag passar nog istället. Ha en trevlig dag.
Helt ärligt, jag har inte haft mycket kontakt med folk inom bilvärlden, personer på forum osv är 99 % sjukt hjälpsamma, men när det kommer till företag? De har varit de konstigaste personerna jag haft med att göra...
Har någon annan upplevt detta också? Är det normalt och varför beter sig de så här?
Senast redigerat av Kekk (6 juli 2018)