Har länge haft iden och suget efter en Lada med stuk och helst en kombi och nu när ja äntligen kommit över en som va relativt frisk så va de inte mycket att tveka på :) Tanken är att svetsa upp den och få skönt stuk och funktion... Visa mer
Då jag är lite efterbliven så tänkte ja inte på att skapa projektet när de startade . men jag var och köpte bilen den 29e juni
har dock fotat en del under bygget så tänkte ja slänger upp de flesta bilderna nu för dom som är nyfikna snabb på att få av den från kärran och in i garaget för att börja riva isär den usch! en ordentlig tvätt gjorde stor skillnad . motorn de mesta va kanonfint under allt gegg och göjjs framvangs balken mellan rambenen va näst intill obefintlig så fock snickra ihop en ny JDM skärmbreddarna har kommit tog inte mer än EN dag från att ja beställde dom från j-spec tur att oljefatet hade samma diameter som hjulhuset ibak så denna får offra sig och bli nya innerskärmar då de inte fanns nån stötfångare på denna bilen så fick min andra lada donera sin . byggde nya fästen och passa samtidigt på att korta in dom ca 5cm för lite snyggare look kompisen hade några 17'' rota liggandes som ja prova att slänga på men dom hade ET45 så tog i innåt plus att med nya bredden på skärmarna skulle ja behöva 60mm spacers xD så dom fick han tillbaka haha på marken med dom 15 tummarna som satt på när ja hämta den och original höjd . haha:lol: nu har dom nya bromscylindarna från ryssland kommit så dax för OK renovering Slut resultatet blev enligt mig godkännt nya fälgarna har kommit Japan Racing Jr12, 16x9'' krängt på 205/45r16 stretchen blev precis som ja ville och med lite hjälp av startgasen så gick de lätt kommer sitta riktigt gött må ja tro börja grejja lite under huven efter lite övervägande fick de bli några lager Matt svart blev ett ganska bra lyft med lite färg och omsorg Kylet fick sig en omgång med högtryckstvätten och 90gradigt vatten sen några lager svart maskerad och redo för nästa steg som är spackling och lite små pill innan grundlack
äntligen klar med grov jobbet ikväll fick ja på några lager rostskydds grund . så imorgon är de lite finlir innan slipgrunden ska på . ska även beställa lackfärgen som blir BMW Alpin vit
Du verkar ju vara noga med finish och så, kul att se att det inte hafsas bara för att det är en Lada.
kul att du tycker de jo jag gillar när de är lite ordning och puts på grejjerna och speciellt kul när de är en lada som många ser som en sketen slit och släng
Va körde du för rostskyddsfärg? (Den gula) snyggt bygge!
Hagmans 2-komp CA Primer. den har inget direkt aktivt rostskydd i sig så brukar göra så rent som går (helst blästra) sen tar ja typ biltemas ätare den som är typ mjölk liknande låter de torka ordentlige sen köra ja CA primer de har visats sig va ett jäkligt bra koncept
Nu är 3lager slipgrund lagt och härdat och granskat bilen noga och inga missöden eller tråkigheter så dax att gå över med 1000+ papper innan topplack Ps:DET ÄR ÄCKLIGT JÄVLA PISSVARMT! 38grir i verkstan och kan inte ventilera med mer än utsuget för att undervika få in massa jävla smådjur
Hehe, har väl inte mycket till övers för Ryska bilar, men det kan ju va kul å se vad detta leder till. Angående stötfångaren fram, prova att vända den upp och ner istället. Linjerna på sidan av stötfångaren kommer följa skärmkanten lite snyggt då...
Hehe, har väl inte mycket till övers för Ryska bilar, men det kan ju va kul å se vad detta leder till. Angående stötfångaren fram, prova att vända den upp och ner istället. Linjerna på sidan av stötfångaren kommer följa skärmkanten lite snyggt då...