Har mest hänt smågrejjor senaste veckorna! kopplat lite el, slangar, fyllt upp med glykol osv
var och provkörde nya Focusen med 150 hk st line med läderinredning och head up display! den var nice!
Fick ju lite trevligt väder här uppe så allt jobb låg nere ett tag!
Har stått så här senaste veckorna!
Monterade fläkten till kylaren framför kylaren, vart helt ok!
fick modifiera biltemas insats för vattentemp då dom inte säljer slutande tempgivare som passar i det mindre hålet för slangdimensionen jag behövde! sjukt skoj!
Fick ju även möjlighet att köpa ny tändspole då den gamla kastade in handuken! tur biltemas universal passar!
Du kan ju gå in med den gula på ljusknappen enklast eller vilken av kablarna till instumentbelysningen du vill. Du kan ju även lägga ihop den med den röda men då lyser den ju hela tiden så fort du vrider på tändningen...
Du kan ju gå in med den gula på ljusknappen enklast eller vilken av kablarna till instumentbelysningen du vill. Du kan ju även lägga ihop den med den röda men då lyser den ju hela tiden så fort du vrider på tändningen...
kommer att installera en std istället,, mkt snyggare å bättre
Hållit på och fixat småfel i helgen Den går igång jätteenkelt på choke och sen när man trycker ur den dör den! Justeringafråga! Inte hunnit labba jättemycket med det!
Lite enklare att ställa tomgången med varvräknare i motorutrymmet!
Ska fortsätta allt småpul här i veckan, montera kardan, kopplingsvajer osv, plåten under instrumentbrädan
Juste med bilar där man kan justera tomgången med en skruv utan dator
Jag håller med! farsan ska på besök någon kväll framöver så får se om man får ordning på det. Funderar på att blåsa ur tanken och testa med den istället för som nu bara rakt ner i en dunk... är antingen nått med gasspjällen eller huvudmunstyckena... själv blir jag inte riktigt klok på det
Monterade kardanen i helgen, fick modifiera bultarna till ena sidan fästet, måste plockas ner och göras om för andra sidan, då den var för kort
Plockade upp förgasaren för att se ifall det var bensin i den då den dör och det var det skrev med en som jobbar på kent cams och dom rekomenderade att gå upp i storlek på munstyckena, någon som har en ide på vart man ska köpa det?
Har även lämnat bromstrummorna och backarna på svarvning och slipning, blir göteborg resten av veckan nu :-)
Gjorde en snabb översiktsbild på Weber 32/36 för 2.0 liters pinto kanske någon vill ha Munstyckena är standard i listan där, ska endast ha det för att kontrollera vad som ska i sen, då ska jag lägga till en rad så man kan fylla i dom nya. vill någon ha den med högre upplösning så skicka ett pm
Fick köpa rs front med tillhörande kjolar, och breddare och formar av granadadr fasen vad bra det här kommer bli! Måste bara få isär formarna och renkapa bitarna men det får bli nästa sommar. Det sägs inget fordonsprojekt blir komplett men nu är det fan nära
Flyttade bilen till det andra garaget tyvärr inte för egen hand, hade en L70 till hjälp. Var bara -12 så gjorde inga försök med förgasaren. Nu kan jag iallafall temporärt hetta upp garaget, fick låna en kamin av farsan
Riktigt härligt o se va fin den blir, fint jobb du lägger ner på den 😃 saknat att ha en Granada länge o de blir ju inte mindre sug efter att läsa igenom här