Bytte regulatorn som jag skrev, kolen sitter ju i den
bilknuffaren skrev:
Ta isär den försiktigt och kolla så det inte är kolen som är slut.
800kr på skroten i stan, från en motor som gått över 38k.
O många andra runt samma pris har gått 25k+, frågan för hur länge de håller innan det blir samma fel som på min som oxå gått ca 25k mil.
En ny Bosch generator från tyskland eller england hamnar runt 2000kr.
Har inga planer på att göra mig av med den bilen, så nog lika bra att lägga till ca 1k o satsa på en ny generator.
Trist att köpa en beg och så blir det samma fel på den efter ett tag...
Rosten håller sig borta, så det lär inte hända!
bilknuffaren skrev:
Det var som f..
Men till TS, köp en begagnad på skroten..
Det är ju en gammal bil och då köper man gamla delar..
Tänk på att du kan köpa MINST 3 st gamla generatorer jämfört med en ny, till kärran och innan du förbrukat dessa så har nog rosten förtärt volvon..
Det är rengjort och sitter bra.
Tobzter skrev:
Kolla kablarna på generatorn satt dom sitter ordentligt ta bort å gör rent
Funderar på om det kan va fel på frihjulet, så hjulet kanske inte driver/snurrar tillräckligt fort lr nåt sånt.
Fast ett sånt hjul kostar oxå en del och behövs specialverktyg.
O skulle det ändå inte vara det felet är det bortkastade pengar...