Jag har skrivit en del om försäkring av entusiastfordon, och nu VET jag att du hade vanlig försäkring, men ändå kanske det kan ge något om jag skriver att får man en totalskada på sitt fordon i entusiastförsäkringen så gäller dagsaktuellt värde på den marknad man befinner sig.
Alltså - pajjar något kräk min bil ska jag få ut samma summa som om jag annonserat ut den här i Sverige och skulle ha den såld inom två månader.
Ofta är ju värderingen redan satt på entusiastfordonen och det har intygats av försäkringsexperter och dessutom stärkts med bilder och sådant, men det kan vara något att ha i åtanke om det blir tjafs.
Finns någon märkesklubb kanske du kan få hjälp med värderingsintyg den vägen, finns liknande fordon utannonserade kan det kanske vara till hjälp vid en värdering, se till att ha gott om bilder tillgängliga i diskussionerna...
Skittråkigt att se bilderna av din fina bil så sönderkörd och nersvinad! Hoppas verkligen du och ditt försäkringsbolag kan enas om en ekonomisk lösning som du tycker känns okej.
// Ellen