3976
Sök

Min Evo Är Stulen!! - *Återfunnen*

138 Inlägg
18 januari 2007
Fy fan. Det var ingen vacker syn att kolla på. Jävla idioter. Enligt min åsikt tycker ja inte att det ska vara R.I.P på denhär bilen. Motorn och växellådan funkar väl fortfarande? Delarna kanske du kan få tag billigt på en skrottipp nere i japan om du har tur. Jag vet en som säkert kan hjälpa dig med grejerna isf om du känner för det? Men det var synd att den är så vandaliserad bilen.

32 Inlägg
18 januari 2007
fyf*n lider med dig verkligen... hoppas att d löser sig sad

643 Inlägg
18 januari 2007
nej. dom skiter totalt i om du har laggt ner 100.000 på den. du kommer få ut ungefär vad en sån är värderad i kanske lite mer. . tyvärr så är det så. om du inte gjort en speciell försäkring för hur den var?

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Okej sad

Den är försäkrad som vanligt, tyvärr. Aja, får hoppas att kvittot räcker då! Står ju där vad som fanns på bilen och hur jag köpte den. Tråkigt om man bara skulle bli av med allt det där ...

/Robban

643 Inlägg
18 januari 2007
håller tummarna smile stå på dig.

.......
2 655 Inlägg
18 januari 2007
vad jag har hört så får man tillbaka på de som är trasigt/stulet om man har kvitto på de. sen ska du ju stå på dej mot f-bolaget och aldrig ta deras låga dårliga bud utan säga att du ska ha en summa + bilen. farsan gjorde så på en nissan maxima 3,0l fullutrustad.. på verstad skulle den kosta 46,000kr att laga, så farsan tog bara pengar (blev ca 34000kr) och fick köpa ut bilen av dom för 2000kr köpte alla delar och fixade allt själv för en kostnad av 10,000kr (smälld makskärm, franskärm, huv, kofångare fram, backspegel) så det går ju att göra på det viset också...

562 Inlägg
18 januari 2007
beemern skrev:
vad jag har hört så får man tillbaka på de som är trasigt/stulet om man har kvitto på de. sen ska du ju stå på dej mot f-bolaget och aldrig ta deras låga dårliga bud utan säga att du ska ha en summa + bilen. farsan gjorde så på en nissan maxima 3,0l fullutrustad.. på verstad skulle den kosta 46,000kr att laga, så farsan tog bara pengar (blev ca 34000kr) och fick köpa ut bilen av dom för 2000kr köpte alla delar och fixade allt själv för en kostnad av 10,000kr (smälld makskärm, franskärm, huv, kofångare fram, backspegel) så det går ju att göra på det viset också...

så gjorde vi på morsans 240..

fast vi pallade ej laga bucklorna så hon får köra så plus så fick vi 10 tusen...

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

37 Inlägg
18 januari 2007
jag fick en Alfa 164 3,0 stulen, bilen var i väldigt bra skick men de hitta den aldrig. Men i alla fall skulle f-bolaget köpa ut den de börja med 10k o jag sa glöm det men efter tre timmar och en massa hot fick jag 28k för den, jag gav 16k, men jag sa att fick jag inte det jag ville ha för den så skulle de få fixa fram en exakt likadan med de fälgarna o utr som var i min + samma färg men det kan de inte göra sa de så jag fick 28k istället.

Ja vad ska man säga...........

26 Inlägg
18 januari 2007
ne fy fan.  blir helt förstörd av att bara kolla på bilderna.

.......
2 655 Inlägg
18 januari 2007
vet inte om ja missat nått inlägg men vet du hur motor/låda och de grejerna mår?...

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
18 januari 2007
FAN hade de vart min bil hade ja nog fan börjat lipa=/  jävla as!!

ja ta alla kvitton du kan hitta!! även om de låg nåt annat löst i bilen, som cd freestyle el va som helst!! ta verkligen ALLT! kläder mää osv

Två ord räcker, SAAB knäcker

115 Inlägg
18 januari 2007
KASTRERING!!  madmad mad

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!

4 Inlägg
18 januari 2007
Vilka jävla svin alltså!

Blir så jävla less när man ser sånt här, att folk är kapabla till något sådant (om man nu kan kalla dem folk).

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
18 januari 2007
Jag har skrivit en del om försäkring av entusiastfordon, och nu VET jag att du hade vanlig försäkring, men ändå kanske det kan ge något om jag skriver att får man en totalskada på sitt fordon i entusiastförsäkringen så gäller dagsaktuellt värde på den marknad man befinner sig.
Alltså - pajjar något kräk min bil ska jag få ut samma summa som om jag annonserat ut den här i Sverige och skulle ha den såld inom två månader.
Ofta är ju värderingen redan satt på entusiastfordonen och det har intygats av försäkringsexperter och dessutom stärkts med bilder och sådant, men det kan vara något att ha i åtanke om det blir tjafs.
Finns någon märkesklubb kanske du kan få hjälp med värderingsintyg den vägen, finns liknande fordon utannonserade kan det kanske vara till hjälp vid en värdering, se till att ha gott om bilder tillgängliga i diskussionerna...

Skittråkigt att se bilderna av din fina bil så sönderkörd och nersvinad! Hoppas verkligen du och ditt försäkringsbolag kan enas om en ekonomisk lösning som du tycker känns okej.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
beemern skrev:
vet inte om ja missat nått inlägg men vet du hur motor/låda och de grejerna mår?...

Mitsubishi har inte ens hissat upp bilen och kollat på den än, men med tanke på hur de har kört bilen lär det vara mer än det yttre som inte mår speciellt bra sad

Väntar på besked nu från f-bolaget och Mitsubishi

/Robban

41 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Jag har skrivit en del om försäkring av entusiastfordon, och nu VET jag att du hade vanlig försäkring, men ändå kanske det kan ge något om jag skriver att får man en totalskada på sitt fordon i entusiastförsäkringen så gäller dagsaktuellt värde på den marknad man befinner sig.
Alltså - pajjar något kräk min bil ska jag få ut samma summa som om jag annonserat ut den här i Sverige och skulle ha den såld inom två månader.
Ofta är ju värderingen redan satt på entusiastfordonen och det har intygats av försäkringsexperter och dessutom stärkts med bilder och sådant, men det kan vara något att ha i åtanke om det blir tjafs.
Finns någon märkesklubb kanske du kan få hjälp med värderingsintyg den vägen, finns liknande fordon utannonserade kan det kanske vara till hjälp vid en värdering, se till att ha gott om bilder tillgängliga i diskussionerna...

Skittråkigt att se bilderna av din fina bil så sönderkörd och nersvinad! Hoppas verkligen du och ditt försäkringsbolag kan enas om en ekonomisk lösning som du tycker känns okej.

// Ellen

Tack för infon. Ska verkligen har detta i åtanke om det blir en diskussion i framtiden. Först och främst väntar jag nu på besked från Mitsubishi, de har ju bara kollat bilens yttre, den har inte ens varit hissad än. Får väl se vad som händer. Tack för inlägget!!

/Mvh Robban

.......
2 655 Inlägg
18 januari 2007
XZ-Evo skrev:
beemern skrev:

Mitsubishi har inte ens hissat upp bilen och kollat på den än, men med tanke på hur de har kört bilen lär det vara mer än det yttre som inte mår speciellt bra sad

Väntar på besked nu från f-bolaget och Mitsubishi

/Robban

aha ook. ja hade den varit helt kry på motor och allt så hade de väl gått att ta den + pengar men de lär väl inte va nån mening om den e risig i drivlinan åså.? =/
Senast redigerat av beemern (18 januari 2007)

193 Inlägg
18 januari 2007
Om du fort vill ha den så är det bara att stå på sig att det inte finns någon annan sån bil som du kan få, alltså ska den lagas.
vad jag vet finns det inte speciellt många överhuvudtaget, och du har så mycket
speciellt och påkostat på din så det finns ingen likvärdig.
Mammas Toledo v5 blev påkörd bakifrån ganska hårt och vi ville
ha våran och ingen annan. den finns det heller inte så många av.
(den kan ju inte jämföras med din men situationen är dels lik)
Precis vid det tillfället fanns det ingen i sverige till salu.
Han på verkstaden tyckte bilen var kanon fin, motor och hela bilen
var i toppskick. så sa han att det inte finns så många av den,
då vi bestämt sa att vi vill ha den lagad. Han sa att det skulle kosta mkt
men att det absolut gick att göra och få den i samma skick som innan.
Eftersom det inte fanns någon annan fick vi den lagad.
Kostaden för det var nästan 60 000.
Alla på verkstaden var kanon och bilen blev som ny!!
Efter detta lämnar vi alltid in bilen hos dem.
Nu blev det långt här men det jag ville säga
är att om du vill ha den
så säg att det inte finns någon annan som är lik din överhuvudtaget!!
Kräv att få den lagad och som sagt ha med massa bilder och kvitton
på allt du kostat på.

Tråkigt att de gjort så!! Jävla svin!
Den är ganska tilltyglad men jag tror absolut den går att laga om du vill.
Finns ju fall där det inte ens är möjligt att laga.
Hoppas allt löser sig!

Mvh Kimme

Bilplåtslagare
324 Inlägg
18 januari 2007
XZ-Evo skrev:
Jo, vet inte riktigt vad jag ska säga. Hoppas verkligen det löser sig fint med försäkringen. Någon som har erfarenhet av detta innan?

Om de ska ersätta mig, hur räknas det då?

Avgassystemet? Fullt justerbara dämpare, bodykit, breddning fram och bak, vingen? Baklysen, alla mätare osv osv? Vad tror ni kommer hända?

Visst är det en Evo 4 ... men betydligt jävla mer påkostad än en orginal. På kvittot från bilköpet finns alla dessa grejjer med. Så allt detta ingick ju i bilköpet. Vad tror ni?

/Mvh Robban

Stå på dig och försök att få dom att laga den. Annars så godkänn inte att skrota den. Behåll den, ställ av den, sök efter delar i England å kräv fet ersättning av ditt bolag. Du kommer garanterat kunna få ut en hel del kontanter om Mitsubishi tycker de för mkt jobb att laga/skaffa delar. Mvh//Erik

110 Inlägg
18 januari 2007
fy fan! nackskott vore rättvist, iaf så nära rättvist man kan komma...

När jag hade inbrott i bilen fick jag ersättningen för varje lös den som de snodde (bilstereo slutsteg, baslåda krossad tonad sidoruta) o jag hade inte kvitto på allt men kunde ändå visa att ja hade det i bilen så det löste sig. Fick nya grejer (trots att ja köpte dom begangade) o sen snodde dom även träninngskläder etc o de fick ja ut på hemförsäkringen! Så du borde få för att de förstört bilen (summa enligt tabell) + för de lösa delarna. Kan ju se det som att grejerna bara låg i bilen...

hoppas de löser sig!

Have a good time, all the time!

Sök