3692
Sök

G&M Sänkningssats till s40

177 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
Tjena!
Jag har kollat runt på nätet efter sänkningssats och hittade ganska billiga på Gemotorsport.se som jag är sugen på.

Nån som vet om detta är nåt jag kan satsa på eller ska man leta vidare.
/Valle

22 Inlägg
15 januari 2007
Så ju billigt och bra ut. är ut efter sänkningssats till min S60 T5. Men man brukar ju säga "verkar det vara för bra för att vara sant så är det troligen inte sant" Nu vill jag ju inte sänka sidan utan någon som helst erfarenhet. Men det billigaste grejer jag hittat hittills ligger runt 9000 men då är det Koni dämpare och H&R fjädrar. Vilka åtminstone är kända märken. Får hoppas någon har något vettigare att tillägga här än vad jag har iaf.

Det är insidan som räknas.

2 911 Inlägg
16 januari 2007
Jag hängde på dessa på min BMW 750 och det fungerar galant, känns gedigen i kvalitén jämfört med dyrare prylar.

Man får vad man betalar för sägs det oftast, det stämmer även här, är långt ifrån samma känsla som i H&R o.s.v., men värd varenda krona om man vill ha billig sänkning.

Har ännu inte upplevt några problem eller konstigheter, fungerar som den ska och bilen ligger som ett strykjärn på vägen.

177 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
Jag hängde på dessa på min BMW 750 och det fungerar galant, känns gedigen i kvalitén jämfört med dyrare prylar.

Man får vad man betalar för sägs det oftast, det stämmer även här, är långt ifrån samma känsla som i H&R o.s.v., men värd varenda krona om man vill ha billig sänkning.

Har ännu inte upplevt några problem eller konstigheter, fungerar som den ska och bilen ligger som ett strykjärn på vägen.

okej, men nån som vet om jag kan sänka bilen med bara h&r fjädrar och köra med org dämpare? eller är det bäst och byta allt på en gång.

för plånboken tillåter inte allt för dyra saker nu när jag går i skolan och jobbar halvtid.

22 Inlägg
16 januari 2007
beror ju helt på hur gamla dina dämpare är osv.

Hos bilia sa en av säljarna att när han själv sänkte sin V70 bytte han bara fjädrar och körde med orginaldämparna. Men dämparna tog snabbare stryk i och med sänkningen så det slutade med att han fick byta ut de iaf.

Men som en tillfällig lösning antar jag att det skulle fungera. Sen är ju många fjädrar och dämpare anpassade för varanda så för bästa prestanda ska man helst byta ut de tillsammans.

Men allt går väl, sen hur bra det blir vet man ju inte förens man provat.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 januari 2007
Decibel skrev:

Även jag har väldigt bra erfarenhet av dessa sänkningar! Helt klart prisvärda och dom var trevliga i mailen också!

Mycket bättre att köpa hela kittet än bara fjädrar smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

22 Inlägg
16 januari 2007
kanske värt att prova. jag tror inte att det kommer se dåligt ut eller så. jag är bara orolig för hur det håller för påfrestningar och hur bra väghållningen kommer vara.

177 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Då får jag nog ta o köpa allt på samma gång smile
tack för svaren! smile

8 883 Inlägg
16 januari 2007
lemmouh skrev:
kanske värt att prova. jag tror inte att det kommer se dåligt ut eller så. jag är bara orolig för hur det håller för påfrestningar och hur bra väghållningen kommer vara.

Du behöver nog inte oroa dig för att dom inte skall hålla. Väghållningen blir något bättre än original.

Fotograf på tierpidag.se

22 Inlägg
17 januari 2007
Hamilton skrev:
lemmouh skrev:

Du behöver nog inte oroa dig för att dom inte skall hålla. Väghållningen blir något bättre än original.

Har du erfarenhet av dessa sänkningssatser från detta företag ?

Eller pratar du bara rent allmänt big_smile

3 727 Inlägg
17 januari 2007
hej har Gemotorsport.se på min golf 2 gti bra passform hård och lagom låg gav 3500kr för gasdämpers åh fjärdrar hoppas du fick lite hjälp iallafall bara messa om det är nåt mvh peter

vw bubbla beetle barndoor splitbuss

177 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Dr_snuggels skrev:
hej har Gemotorsport.se på min golf 2 gti bra passform hård och lagom låg gav 3500kr för gasdämpers åh fjärdrar hoppas du fick lite hjälp iallafall bara messa om det är nåt mvh peter

det känns skönt o veta att dom funkar bra smile
ska nog ta o beställa hem kitet till bilen.

Tack för hjälpen grabbar smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 januari 2007
Min ligger finfint i kurvorna och går väldigt bra i allmän körning också, å lite hård när det är guppigt wink
Senast redigerat av Mäki (17 januari 2007)

177 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Mäki skrev:
Min ligger finfint i kurvorna och går väldigt bra i allmän körning också, å lite hård när det är guppigt wink

men vilken har du? det finns två alternativ till s40 iallafall, ett kit gula som är ganska hård och så finns det svarta som är lite mjukare.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 januari 2007
Jag kör med det gula kittet på audin! smile

177 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Mäki skrev:
Jag kör med det gula kittet på audin! smile

Blir nog samma för mig smile

145 Inlägg
17 januari 2007
Jag ska beställa nya dämpare + fjädersänksats från dom ...har hört att orginal dämparna tar mycket stryk om man sänker bilen med enbart fjädrar!, dom går i botten typ...alltså, dom e inte gjorda för att man ska sänka bilen med enbart fjädrar.

8 883 Inlägg
17 januari 2007
lemmouh skrev:
Hamilton skrev:
lemmouh skrev:

Har haft det monterat på min bil, men åkte av efter ca 150mil. Uppfyllde inte dom kraven jag har.

Fotograf på tierpidag.se

177 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
lemmouh skrev:
Hamilton skrev:

Har haft det monterat på min bil, men åkte av efter ca 150mil. Uppfyllde inte dom kraven jag har.

vad var du inte nöjd med ?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 januari 2007
Det undrar jag också!
Senast redigerat av Mäki (17 januari 2007)

Sök