24 november 2020
Trådstartare
Nu är det på tiden att peta iväg en beställning på stift, spolar och spridare. Då den tänkta effekten är 400hp så har jag gått efter SFRO:s tumregel på 10*effekt per cylinder som cc storlek, (400/6)*10 = 666, avrundar nedåt till närmsta Boschstorlek och landar då på 630cc spridare.
Lade just en beställning på spridaradaptrar så boschspridarna går ned i OEM-insuget. Hade monteringsbracketen till Nuke-railen men saknade adaptrarna så fick handla sådana, fanns dock på BJP-race.
Tänkte ta tag i soppasystemet så snart som möjligt också men det kanske blir i en andra beställning, jag kommer behöva massa AN-adaptrar, förgreningar osv för att bygga om originalhängaren. Såg ett påfyllningsrör på ebay för lite halvhemska pengar som jag klickar hem, surt att lägga sådana pengar på en så trist grej, men befintligt rör är bortom all räddning.
Imorgon kommer även mina Radium AN ventilkåpsadaptrar, så det blir ett varv till garaget och dona imorgon, eventuellt lite mer spackel och slip emellanåt. Dags att riva ut skit ur motorutrymmet och börja förbereda för ABS-delete och lack av motorutrymmet.
Håller jag i pengarna smart denna månad så kanske jag kan bygga klart hängaren och evt köpa pumpar lite längre in i månaden och få en hel del gjort.