Byggde om strömmatningen till bränslepumpen oxå. Orginal så har den hög o låg volts styrning beroende på last. Men på hög volten har man inte ens batterispäningen bak vid pumpen. Så kastade ut orginal relät som växlar o ett motstånd o satte i en bygel i relähållaren
Tog sen ström till ett nytt relä bak vid tankarmaturen o drog en 6mm2 kabel som blev under 1m lång ifrån batteriet nu Så ser det ut vid armaturen och nya hotwire relät nu
Nu börjar batterilådan bli så gott som klar också. Skruvade isär den o tätade alla skarvar med silikon, satte list som ska täta runt luckan o gjort ett fäste för batteriet så det sitter stadigt i lådan. Bara en liten avluftning kvar
Påbörjat montering av metanol sprutet. Monterat tank o pump i en låda vid reservhjulet
Som det ser ut nu så är tanken att alla grejer till metanolen ska sitta i lådan o sen en skarv på slangen o en kontakt på elkablarna in. Så det går att montera ut allt smidigt om man någon gång skulle få för sej att göra det
Så här ser placeringen ut i bilen nu under uppbyggnaden
Har även lött in en kabel på min lcdbc (den lilla displayen jag har) en kabel så den datorn kommer få styra metanolsprutet
Har fått hem lite paket. En oljekylare av fabrikat Setrab med måtten 283x193x50mm. Och några passande adaptrar o lite an8 stålomspunnen slang.
Så hoppas det kan bli lite flera sammanhängande varv på banan nästa sommar och att oljetemperaturen håller sej skaplig
Även fått nippeln till metanolmunstycket fastsvetsat på tryckröret. Passade då också på att flytta nippeln till laddtryckssolenoiden så den inte sitter efter metanolmunstycket. Så solenoiden ska slippa få vatten/metanol dimman i sej
Mellandagarna har inneburit garage tid Så har dragit slang för metanolen under bilen parallet med bränsleledningarna. Den ligger även skyddad i en flexslang. Fick tyvärr inte plats med den slangen i tunneln bränsleledningarna går i, så den klamrades tight emot
Fick lite hjälp av en kompis i 3000gt klubben att rita upp ett elschema för hur ja ska dra strömmen till det. Så de blev ett extra relä o lite. Ström kablar bak vid batteriet o kablar för styrning och övervakning fram mot lcdbcn ja har under instrumentpanelen
Bytte sedan programvaran i lcdbcn till en som har stöd för att styra metanolsprutet.
Blev sedan lite provkörning o se så pumpen pumpade fram som den skulle. O ändrade hastighet efter laddtryck. Så riggade upp en anordning med cykelpump o simulerade laddtryck
Funkade bra i början. Sen strulade det lite o en grej i styrningen för pumpen brann. Så den är skickad på obduktion
Har nu oxå tagit mej tid att fästa upp maf-translatorn. Som legat löst lite nu sen i höstas då jag bytte luftmassemätare
Sågade ut en plastbit i en tunnare sån skiva som jag byggde batterilådan i
Monterade sedan den nere där spolarvätsketanken/batterihyllan nedre fäste satt
Även monterat bort bakre stöten för att bygga om krockbalken o försöka få den några kilo lättare Passade då på att putsa upp slutrören på avgasröret lite
O så blev det att torka bort allt gammalt damm på bakpartiet när jag ändå höll på där. fräschaste upp fästena för krockbalken med
Har även fått hem en ny dump. En synapse syncronic DV. En dump med dubbla kolvar för snabbare respons och samtidigt kunna hålla högre laddtryck
Vanligt järnrör 34x27. Är nog ett vanligt gammaldags vattenledningsrör, lite 3mm plattjärn som fästplatta och förstärkningar till distansrören. Och ett mindre 2mm plattjärn som förstärkning på röret stående på insidan
Har svetsat om anslutningen för dumpen på tryckröret då den lutade mot luftmassemätaren förut. Köpt hem nån silikonslang o en liten rörstump
Bytte fjäder i dumpen till den mjukare som var med
Såhär blev den på plats sen
Har oxå monterat tillbaka bakstöten. Innan inredning o allt sattes ihop så passade jag på att plocka bort styrenheten till active aero. Eftersom ja varken har kvar vingen eller luftdammen på bilen längre Bakstöten passade riktigt bra även med min hemmabyggda krockbalk
O så har jag fått hem lite grejer till metanolinsprutningen, så kunde fortsätta med den. Monterade en kontakt
Sen blev det lite provkörning och felsökning av det. Hade haft problem med lite krypströmmar och störningar. Men har nog hittat vad dom berott på o kunnat åtgärda dom Så nu fungerar det som det ska o varierar flödet efter laddtrycket
Inte fått så mycket gjort på sist tiden Men har fått hem en skarv till metanolslangen, så ja kunnat dra färdigt den som jag vill Slangen hade lite udda dimension för push-in koppling. 1/4”
O så har jag klippt ut i bagagemattan så metanoltanken passar i inredningen där bak