11 september 2018
Trådstartare
Tack för alla svar!
Kollade lite mer idag när det var ljust ute och det var så att wastegaten hade lossnat ifrån ”luckan” som ska öppna sig, sprinten hade antingen lossnat eller inte varit något där alls.
Jag satte tillbaka wastegaten på plats och en tillfällig sprint (någon som vet vart man kan köpa en sprint?)men nu är det något annat fel känns det som för turbon laddar inte alls lika bra som förut och den tar väldigt sent, runt 4-6k och det är knappt så man känner av den då heller typ
Kan ju varit att den skruvat sig självt när den satt löst och då fått lägre bar, förut laddade den 0.7-0.8 men nu laddar den högst 0.5 men det är inte alls samma tryck i acceleration om man säger så, och sen är det knappt den tar sig till 0.5 för trycket går knappt upp alls
Vad kan påverka att den tar så sent och så dåligt om man tänker sig att inget är fel på turbon?
Hade tänkt att försöka skruva loss hela huset och kolla mer noga i helgen men hypotetiskt sett så vad kan vara fel då?
Kollade på alla tryckslangar och det är inget fel på dem, intercoolern såg helt okej ut dock så hann jag inte kolla på vingarna i turbon, kan det vara tryckochpysventilens fel att den laddar så sent som den gör också?
Till skillnad ifrån igår när det inte var någon turbo alls så känns den nu men väldigt väldigt svagt + att jag hör pysventilen men inte alls lika kraftigt som förut
Sen när bilen är avstängd så visar tryckmätaren -0.1 och ibland ner emot -0.2, den har alltid visat 0 tidigare innan det som skedde igår.
Ska dessutom kolla på grenrören när jag skruvar loss allt men tycker det är lite skumt att just sakerna skulle gå ”sönder” på grund av att sprinten lossnade ifrån wastegaten..
Tack för all hjälp, är det mer ni vill veta så hör jag av mig direkt angående det!
Senast redigerat av Janai (11 september 2018)