Renovering av en helt vanlig Volvo 740 från 1988. Bilen ska rostlagas, trimmas, få ett bra ljud samt en allmän uppfräschning! Ska även sätta dit så mycket originaltillbehör som jag kan få tag i
Har inte gjort så mycket på den 740in än då det börjar bli trångt i garaget men kan bju en bild på lite tillbehör jag har liggandes såhär på tisdagskvällen:)
Vems är den andre 740 på första bilden då? Eller är den din den med
Det är min den också. Har 3st 740 Den brevid är redan i toppskick och stod på vallåkra i somras om du var där. Numera står den i garaget på vinterförvaring. Hurså?
Har en GLT-vinge också som jag tänkte slipa ner o lackera småningom då det är ducktail på andra så känns det kul med lite variation så mina 2 silvriga 740is inte blir helt identiska.
Senast redigerat av 740Karlsson (19 december 2018)
Att ta veck kroken var inte det lättaste. Var livrädd att bultarna skulle gå av när jag drog trots att de var dränkta i 5-56. Drog sönder 2 hylsor dock så fick ta en tur till biltema och handla krafthylsor som håller hög kvalité. Har påbörjat slipning av draget så ytrosten försvinner innan jag grundar och lackar den svart igen. Blir även lättare att att komma åt med vinkelslip och fixa rosthålen nu när inte draget är ivägen:)
Har inte funnit att någon har svarat dig på din fråga om 1k och 2k klarlack. Och svaret är att 2k klarlack håller bättre än 1k. 1k kan du typ tvätta bort med kallavfettning. Så 2k är alltid att föredra.
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Har inte funnit att någon har svarat dig på din fråga om 1k och 2k klarlack. Och svaret är att 2k klarlack håller bättre än 1k. 1k kan du typ tvätta bort med kallavfettning. Så 2k är alltid att föredra.
Tack för tipset. Får se till att ha extra mycket att klarlacka nästa gång då så burken tar slut:)
Har idag hållit på med slipning av draget för att få bort all ytrost. Sedan för det bara att rengöra noggrant med lacknafta och sedan spruta på zinkprimer. Får bli att införskaffa hammarlack nu också för att måla på kroken men har även funderat på någon mer udda färg men vill ju hålla mig till original såklart:)