2384
Sök

Sveriges dyraste bil!?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 januari 2007
RouziMotorsport skrev:
det är väl inte så skumt att den blev populär...
Det är ju en riktigt racing maskin för fan.. nära F1 potential big_smile
Plus att den e snygg som fan!

Nej, och om du läser mitt inlägg du svarade på så kan du också se just varför jag tyckte det va konstigt.

Tycker bara det är skumt att det finns så många av den, ska ju bara finnas 449st i hela världen. Ändå känns det som att det finns måånga fler.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Medlem 34530
908 Inlägg
27 januari 2007
Jonni skrev:
bonnen skrev:
jonni
det rullar ca 6/9 mercedes slr mclaren i sverige
ca 4 f1 mclaren
sen maybachen fins det ett antal av ca 10
och priserna verkar så dumma eftersom mercedes slr mclaren kostar 14 mille och inte 4 enligt expressen noll koll xD
sedan kan jag nästan lova att kungen har den dyraste då han äger 1 av 2 elanor som va med i gone and 60 second

Den Mercedes-McLaren SLR som vi sålde sist på jobbet kostade 4.629000:- och den såldes till en herre i halmstadstrakterna

Vet inga exakta siffror på hur många Maybachar som sålts eftersom det är generalagenten som säljer dem direkt, lite andra pengar än vad vi svenssons är vana vid smile

Det är inte så många Maybachar som rullar i Sverige, min morbror köpte den största för 4,5miljoner. Då var det den 2:a Maybachen som kom till Sverige, men den 1:a "stora" modellen. Det var förövrigt den som visades i Göteborg, då Maybachen skulle visas upp för Mercedeshandlarna. Detta berodde på att man glömt lasta av visningsexemplaret från båten, och när man kom på detta, så var båten ute till havs smile

Tyvärr dog min morbror för ca 2 år sedan. Då hans familj inte ville behålla Maybachen, så sålde man den. Prislappen blev 2miljoner och då hade han bara haft bilen i 1½ år!!!

Där kan man snacka om värdeminskning smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Maizer
27 januari 2007
4 f1 mclaren i sverige? Jag har för mig att det bara var 9st tillverkade eller liknande. Bonnen du verkar ju inte ha nån koll alls, 14mille för en slr? Eleanor sveriges dyraste bil? Ha Ha Ha

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
Maizer skrev:
4 f1 mclaren i sverige? Jag har för mig att det bara var 9st tillverkade eller liknande. Bonnen du verkar ju inte ha nån koll alls, 14mille för en slr? Eleanor sveriges dyraste bil? Ha Ha Ha

enligt vad jag har hört så fanns det exakt 62 mclaren
och och jag hade fel ang mb slr den går på ca 4.6 det är gtr som går på ca 14
och eleanor lovar dig den är svindyr efter som det bara finns 2 kvar i hela världen som e orginal och varit i filmen så den lär ju va rätt dyr ska du se och säger du att jag inte har nån koll ang mercedes då kan du dra

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
28 januari 2007
bonnen skrev:
ok peter då vet jag det tongue folk verkar inte veta så mycket nu för tiden xD
men jag läste att nån skrev här inne att de va bara 500 personer i sverige som ägde bilar som va värda över 760tusen det stämmer fan inte exempel mercedes nyare bilar alla agm ligger ju fan långt över millen och det är jävligt många som kör såna

"Det är inte många, men det finns cirka 500 svenskar som valt att slå på stort och köpa sig en lyxbil för minst 760 000 kronor.

Aftonbladet har undersökt vilka privatpersoner som köpt på sig nya lyxbilar de senaste tre åren."

Kan vara därför det känns som listan inte stämmer...
Senast redigerat av turbotompa (28 januari 2007)

2 751 Inlägg
28 januari 2007
THEBADGUY skrev:
ja tvåan ägde ingen dålig bil heller big_smile.... Rolls Phantom big_smile*dreggel*

Såg nu att de fanns e här i sölvesborg som har en Ferrari 612... har dock aldrig sett den :S

Ja har sett den o tyvär har mina med åkare hetsat mig o köra mot den.. ni kan gissa själva hur de gick aa...

Who Djaa bless no man curse

1 309 Inlägg
28 januari 2007
Finns en i tullinge som har en Ferrari 550 och så har jag sett en Lamborghini Diablo rullat i tullinge förut, vet inte om den finns kvar nu

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
turbotompa skrev:
bonnen skrev:
ok peter då vet jag det tongue folk verkar inte veta så mycket nu för tiden xD
men jag läste att nån skrev här inne att de va bara 500 personer i sverige som ägde bilar som va värda över 760tusen det stämmer fan inte exempel mercedes nyare bilar alla agm ligger ju fan långt över millen och det är jävligt många som kör såna

"Det är inte många, men det finns cirka 500 svenskar som valt att slå på stort och köpa sig en lyxbil för minst 760 000 kronor.

Aftonbladet har undersökt vilka privatpersoner som köpt på sig nya lyxbilar de senaste tre åren."

Kan vara därför det känns som listan inte stämmer...

det är många måmga många fler än 500 svenskar som kör bilar värda över 760 000
för att nästan alla nyare bmw och mercedes kostar långt över det

1 Inlägg
1 februari 2007
jag googlade Anders Jan Willerman, kom fram med att han e bygg herre i orebro
Varfor dom flesta bilarna inte e med pa listan for att dom e sammlare...

Maizer
1 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
Maizer skrev:

och eleanor lovar dig den är svindyr efter som det bara finns 2 kvar i hela världen som e orginal och varit i filmen så den lär ju va rätt dyr ska du se och säger du att jag inte har nån koll ang mercedes då kan du dra

Jag hade fel, men självklart hade du också fel haha
100st. gjorda varav 65st gatversioner.
Ligger i 10milles klassen, skulle inte tippa på att eleonor gör det lilla du.
Snälla använd punkt också, blir så svårläst. Och varför har du 2 användare kan man undra?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
1 mars 2007
Maizer skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Maizer skrev:

Jag hade fel, men självklart hade du också fel haha
100st. gjorda varav 65st gatversioner.
Ligger i 10milles klassen, skulle inte tippa på att eleonor gör det lilla du.
Snälla använd punkt också, blir så svårläst. Och varför har du 2 användare kan man undra?

vadå 2 användare ???????????
har bytt namn från bonnen till Team-Adolfsson

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
1 mars 2007
Vet ni om det finns någon Saleen s7 i Sverige då?

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
1 mars 2007
n0b0dy_ skrev:
THEBADGUY skrev:
ja tvåan ägde ingen dålig bil heller big_smile.... Rolls Phantom big_smile*dreggel*

Såg nu att de fanns e här i sölvesborg som har en Ferrari 612... har dock aldrig sett den :S

Ja har sett den o tyvär har mina med åkare hetsat mig o köra mot den.. ni kan gissa själva hur de gick aa...

PWNAGE! tongue wink

Allt för den där jävla hatten!

9 Inlägg
4 september 2007
Tror inte detta riktigt stämmer eftersom grundaren till "Kosta Boda" Torsten Jansson som har en Ferrari F50 och Ferrari Enzo här har i en länk om han och hans bilar... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article412240.ab och  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article412808.ab  och Enzon kostar min 8 mille. och så får vi inte glömma HM-arvtagaren Stefan Bengtsson som är den enda som äger en Koenigsegg ccx i Sverige som idioten även krascha efter 18 timmar och Koenigsegg ccx som kostar "Bara" 6.5 miljoner här har ni en länk till den med   http://www.aftonbladet.se/nyheter/article448939.ab

Yamaha YZF R1 Rockar ;)

406 Inlägg
4 september 2007
den i örebro har jag aldrig sett sägs att han har den avställd big_smile ska ha flera busiga blir med big_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 september 2007
tro inte på vad tidningarna säger. Lixom 1.3 mille?? Det finns nog fan så mycket dyrare bil i sverige.
Föresten. Kostar inte en Koeinsegg ( Stavas?) mer??
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (4 september 2007)

C H E V R O L E T <3

Biltokig
870 Inlägg
4 september 2007
Finns ju minst en Ferrari FXX i privat ägo i sverige och en sådan kostar som ett antal SLR Maclaren som ska vara nr.1 enligt den listan...

Children-Of-Bodom: Koenigseggs billigaste(CC8S) kostar närmare 4 mille... Finns en sådan i privat ägo i sverige också!
Senast redigerat av Mr_Gear (4 september 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Avstängd
658 Inlägg
5 september 2007
Jag själv har ju kört en som e bra mkt dyrare Carrera GT 3.7 miljoner beg köpte han den för  wink

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

645 Inlägg
6 september 2007
Sharky skrev:
Det saknas massor av bilar.

Tom XXXXXX har en samling med bl a en McLaren F1. Det finns också en Porsche 962 i landet etc. Min f.d garagepolares farsa (som kör seniorrace på kontinenten på bla Monza) har en skitdyr variant av Ferarri 250GT, etc.

/Göran

Precis. Tom har många bilar... Aftonhoran vill bara ha rubriker och kända namn. Tom är nog den i Sverige som har den dyraste bilsamlingen iaf. Att han sedan har de huset som är högst taxerat i Sverige är väl en annan sak. ;-)

1 489 Inlägg
6 september 2007
Koeiningsegg

• Även den starka måste ta i när han skiter

Sök