Med rätt konstruerade takstolar, mittbalk och stolpar alt bärande innerväggar?
Jag kommer ha en bärande innervägg precis bredvid den takstolen jag sågat till skall bygga upp den med två tum sexor
Ja du vill inte förstå så jag önskar dig lycka till oavsett. 😃
För om jag skall lägga en limträbalk upp i nocken så måste den väggen upp först och för att få dit den väggen så var den takstolen ivägen. Balken måste vara c 6,5-7 m lång isåfall
Jo man skall inte slacka, dock är det mycket annat när man har hus som måste göras, håller på med ett rum till min nyafödde son som nästan är klart också så får tid då och då till garaget
Man tackar, det är nästan så att man ångrar att man inte blev snickare istället för tycker det är roligt att bygga
haha ja, tycker det är riktigt roligt ibland också att bygga, jag gjorde lite på mitt tak idag, jag borrade ett hål genom en balk och stoppade in en lång gängad stång, så långt han jag hehe
Började med att måla Alexanders rum en gång och sedan var det att gå ut en liten sväng till garaget efter det
Sen så börjades det sätta upp plywood som en gång i tiden varit monterhyllor i butiken på mitt jobb på PV sidan som nu kommit till användning till något annat åter igen budget bygga återvinner allt man kan Bara i mitten kvar men får ta det sen när jag gjort en lucka upp till loftet på ytterväggen.
Har hållit på med pojkens rum och lagt golv där och sedan en sista vägg som det var en garderob förut skall fixas till och tapetseras så man man lägga det sista golvet
Sedan så åkte alla säckarna upp på loftet på huset var segt dom sista var 20 st totalt . Nästa steg är att rota fram 6” isolering så man kan börja isolera väggen.
Sedan så åkte alla säckarna upp på loftet på huset var segt dom sista var 20 st totalt . Nästa steg är att rota fram 6” isolering så man kan börja isolera väggen.
Du slappar verkligen inte! Vilket arbete men det kommer bli jätte bra
Du slappar verkligen inte! Vilket arbete men det kommer bli jätte bra
Haha nä full fart är det som gäller
Gick in för att vila armarna lite blev att laga mat och sen ge sig på reparationstapeten så nu skall det stå i två dagar sen skall där målas
Haha man tackar, allt har man fått gjort helt själv har inte mycket till hjälp tyvärr men det får gå ändå, förhoppningsvis nästa helg om jag inte hinner imorgon skall väggen upp, skall iväg en sväng och vara inspectör på en som skall köpa en bil