2488
Sök

Är det normalt att en volvo 745 GL drar 1,7 liter milen? (automat)

207 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#1
ska den dra så mkt bensin tror ni? 1,7 liter/milen blir rätt dyrt när man går i skolan. Jag vet att automat drar mer bensin. men så mkt?  det är ju nästan bara småsträckor jag kör med. vem ni något jag kan göra för att den ska gå billigare? mvh mikael

207 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#2
glömde säga att det är en b23 med inprutning årsmod -87

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
18 januari 2007
#3
Jag tror att småsträckorna är det stora boven i dramat, även om 745 aldrig varit kända för att gå billigt i alla fall. (Men som Volvo 240/740-allergiker wink kanske du inte ska ta alltför hårt på mina gissningar om "normal" bränsleförbrukning)
Men kallstarter och korta körsträckor drar upp förbrukningen på vilken bil som helt tyvärr. Du kan inte använda motorvärmare för att göra det något bättre?

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

22 Inlägg
18 januari 2007
#4
sitter det det nya sprutet på den? det elektroniska dvs. i sånna fall kan du ha en trasig llm


Sleeper
3 084 Inlägg
18 januari 2007
#5
tror vår fd 745 -87 drog ca 1.1l landsväg så det är väl ingen omöjlighet om det e svinkallt och stadskörning =?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

21 761 Inlägg
18 januari 2007
#6
_JonssoN_ skrev:
sitter det det nya sprutet på den? det elektroniska dvs. i sånna fall kan du ha en trasig llm

Eftersom det är en B23 så borde det vara K-Jet, dvs det mekaniska.

Bärs!
3 456 Inlägg
18 januari 2007
#7
Det är väll inget?! Min 740 med B230A motor drar 2,7liter milen eller vad det nu blir, jag kommer iaf 22mil på 60 liter...  sad

Garaget.org peakade 2008.

207 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#8
Drönirettab skrev:
_JonssoN_ skrev:
sitter det det nya sprutet på den? det elektroniska dvs. i sånna fall kan du ha en trasig llm

Eftersom det är en B23 så borde det vara K-Jet, dvs det mekaniska.

Hur ser jag skillnad? ska fixa en bild sen.

CNC-operatör
75 Inlägg
18 januari 2007
#9
kan det inte vara blyfot som är boven i dramat :-)

1hk/kg är livet

21 761 Inlägg
18 januari 2007
#10
Sorling skrev:
Hur ser jag skillnad? ska fixa en bild sen.

Det borde stå på kamremskåpan vilken motortyp det är. Några saker som skiljer sig är tex att under insuget så sitter det en stor gummibälg på K-Jet men inte på LH 2.2/2.4, sedan så sitter det ett rör ovanpå alla spridare på LH 2.2/2.4(gör det inte på K-Jet).

På slangen mellan luftfiltret och insugningsröret så sitter det en luftmängdmätare(LMM)på LH 2.2/2.4, det är en plastklump med en elkontakt på. Det sitter inte en sådan på K-Jet.

410 Inlägg
18 januari 2007
#11
ja de e nog inte helt otänkbart min dricker 2,5 liter milen vi små körning

Copyright @ Rybbs Production

Jajjemen!
1 512 Inlägg
18 januari 2007
#12
Aga_Diff skrev:
Det är väll inget?! Min 740 med B230A motor drar 2,7liter milen eller vad det nu blir, jag kommer iaf 22mil på 60 liter...  sad

Har också en b230A i min 745, å med den kommer ja ca 50mil på full tank. Åker mest till å från jobbet, en sträcka på 1,5 mil enkel resa.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Körv
3 535 Inlägg
18 januari 2007
#13
Jeez.. jag ska aldrig ha volvo!

Truckdriving Man

207 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#15
Drönirettab skrev:
Sorling skrev:
Hur ser jag skillnad? ska fixa en bild sen.

Det borde stå på kamremskåpan vilken motortyp det är. Några saker som skiljer sig är tex att under insuget så sitter det en stor gummibälg på K-Jet men inte på LH 2.2/2.4, sedan så sitter det ett rör ovanpå alla spridare på LH 2.2/2.4(gör det inte på K-Jet).

På slangen mellan luftfiltret och insugningsröret så sitter det en luftmängdmätare(LMM)på LH 2.2/2.4, det är en plastklump med en elkontakt på. Det sitter inte en sådan på K-Jet.

Jag har en LMM på luftröret. så har jag "riktig" insprutare då?

207 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#16
camaro67 skrev:
farsans drog så där mycket och då var de ett relä som var trasigt. han bytte de och sedan drog bilen 0,8-0,9

Han jag köpte bilen av sa att den drog 0,7-0,8 men drar 1,7.. vet du vad relät hette? skulle vara perfa om du kan ta reda på det.

21 761 Inlägg
18 januari 2007
#17
Sorling skrev:
Drönirettab skrev:
Sorling skrev:
Hur ser jag skillnad? ska fixa en bild sen.

Det borde stå på kamremskåpan vilken motortyp det är. Några saker som skiljer sig är tex att under insuget så sitter det en stor gummibälg på K-Jet men inte på LH 2.2/2.4, sedan så sitter det ett rör ovanpå alla spridare på LH 2.2/2.4(gör det inte på K-Jet).

På slangen mellan luftfiltret och insugningsröret så sitter det en luftmängdmätare(LMM)på LH 2.2/2.4, det är en plastklump med en elkontakt på. Det sitter inte en sådan på K-Jet.

Jag har en LMM på luftröret. så har jag "riktig" insprutare då?

Men är det verkligen en B23, är det inte en B230?
Det sitter inte en sådan gummibälg på undersidan av insugningsröret alltså?

699 Inlägg
18 januari 2007
#18
hmm, borde ju iaf sitta b230 i bilen... Hade en 240gl 87 förrut.. å den satt det electroniskt sprut på.. Tror det satt LH 2.2 på den..

Bilgalen elektriker :)

207 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#19
Drönirettab skrev:
Sorling skrev:
Drönirettab skrev:

Det borde stå på kamremskåpan vilken motortyp det är. Några saker som skiljer sig är tex att under insuget så sitter det en stor gummibälg på K-Jet men inte på LH 2.2/2.4, sedan så sitter det ett rör ovanpå alla spridare på LH 2.2/2.4(gör det inte på K-Jet).

På slangen mellan luftfiltret och insugningsröret så sitter det en luftmängdmätare(LMM)på LH 2.2/2.4, det är en plastklump med en elkontakt på. Det sitter inte en sådan på K-Jet.

Jag har en LMM på luftröret. så har jag "riktig" insprutare då?

Men är det verkligen en B23, är det inte en B230?
Det sitter inte en sådan gummibälg på undersidan av insugningsröret alltså?

hmm jag trodde b23 och b230 var samma. jag har vart ute o kollat det står B230F på kammremskåpan. Vet du vad det kan vara för relä han pratar om?

207 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
#20
jag har laggt upp bilder på min sida. du kan kolla där.


Sök