Din bil är nyare än 1988, då katalysator av praktiska skäl infördes för att reglera avgasemmisionerna.
Bilen har med stor sannolikhet en "elektronisk förgasare"/Single Point insprutning.
Detta system samarbetar med en lambdasond före katalysatorn.
Lambdasonden ger signal till en "electronikbox".
I vissa fall, om det finns equileizer, påverkar även denna motorstartstartförloppet.
Har ägt 4 "småsuckor" från 1987 t om 2006.
Min "-98" vägrade en gång att starta.
Ström fanns till lyse och alla andra förbrukare.
Misstänkte, som Svarte_Orm skriver, jordflätan mellan ram och motor.
Men den kunde inte anklagas för att medverka till startproblemen.
I stället var det jordningen till equileizern som spökade.
Kabeln i kabelskon, som var fastskruvad i torpedväggen, tillsammans med flera andra jordkabelskor, var lös i kabelskon.
Ett mycket besvärligt fel att hitta.
Nu behöver ju inte din bil vara behäftad med samma fel, men kan vara intressant och nyttigt att kolla.
Annars är det nog tyvärr "elektronikboxen" som tagit skada av svetsningen - för jag utgår från att ni inte gassvetsade utan "MIG-ade".
Kan sorgligt nog vara en dyrköpt erfarenhet att inte lägga av minuskabeln från batteriet, vilket jag alltid gör.
Kolla även att "jucka" på kontaktstycket på lambdasonden, ifall det skulle vara oxid där(borde inte påverka startförloppet).