Bilen har fått ett nytt ECU å nytt filter den modellen från jspec med an 6 anslutningar . Ny kamaxel sensor men nu är bilen svårstartad när den är kall! . Tar väl 2 ibland 3 försök att starta den sen går den väl ok den tvekar på gasen som om filtret är täppt , samt att den är hög på tomgång med det varierar mellan 800 och 1000 har.mer att slriva mem vi börjar här https://youtu.be/iTRM0dyeipo
Den startar bättre när den är varm men den typ hackar när nan varvar den låter som igen täppt filter köpte jspec an 6 bränslefilter men vettifan om den gjorde nån skillnad
hej 1a generations eclipser brukar ha problem med med tomgången kolla så alla tändkablar sitter ordentligt och kolla alla stift. för mig var det en tändkabel som inte satt åt helt 100 och så höjde jag tomgången lite
hej 1a generations eclipser brukar ha problem med med tomgången kolla så alla tändkablar sitter ordentligt och kolla alla stift. för mig var det en tändkabel som inte satt åt helt 100 och så höjde jag tomgången lite
Hej hej har nog hittat problemet spridarna va igentäppta å ena spridartätningen va sönder :[
Men ska kolla allt inom tändning å tomgångs motorn igen å rengöra