ViktorHolm skrev:
Här händer det inte mycket....
Just nu väntar jag mest på grejor från utlandet i form av coilovers, bromsskivor, belägg samt lite bussningar och stag, vidare väntar jag även på däck från Sverige.
Eftersom jag är osäker på vad jag vill med bilen (läs var) avvaktade jag med inköp av fälgar, det innebär att jag kör på orginal 14 tums fälgarna ett tag till. Däcken som sitter på är slut, så efter mycket val, jämförelse och kval föll till sist domen, de nya däcken blir dunlop blue response sport i dimension 185/60 r14. Anledningen till att de däcken till slut fick företräde var den låga vikten och den låga ljudnivån i kombination med det ganska attraktiva mönstret, tråkigt nog finns det inte många däck att välja på i 14 tums utförande, oaktat släpvagnshjul och däck med mönster som på en traktor. Det gjorde i och för sig valet lättare.
I övrigt har jag kört lite småfix som inkluderar byte av utvalda glödlampor, målning av torkararmarna i biltemas svarta fälgfärg, ny body på trösklarna, byte av växelförarknoppen och flyttning av den främre registreringsplåten från "grillen" till vänster om "grillen".
Dessutom försöker jag fundera ut vad jag vill med bilen, och jag tänker lite (80-tals)retro caféräcer stuk med fokus på körbarhet och driftsäkerhet samt möjligen lite enklare bankörning. Det innebär att jag i förstahand kommer att byta bromsbelägg och skivor, samt fjädring.
Såsom planen ser ut nu kommer bilen att ha bremboskivor runt om med Hawk hp+ belägg alternativt carbotech belägg (en djävla djungel att välja) och coilovers från MEISTER R av modellen ZETACRD (har också varit en djävla djungel). Förhoppningsvis kommer däcken i veckan, bromsarna nästa vecka och coiloversarna om ett par veckor.