volvo245amazon skrev:
Du har körkortet på prövotid = då är det hårdare med reglerna.
Och är du inte rädd om ditt nytagna körkort?
Böterna får du av polisen och TSV tar kortet - enkelt.
Den enda skillnaden mellan att ha prövotid på sitt körkort och inte ha prövotid är om man bryter mot trafikregler som resulterar i att man blir av med sitt körkort så måste man ta om körkortet.
Du får inte högre böter, blir av med körkortet för minsta lilla företeelse eller kastas i fängelse bara för att du har prövotid!
Cuefa skrev:
BasGalen skrev:
Premium96 skrev:
Dem skickar brev hem till dig. Är det du som står på bilen? Om inte, och det blev en dålig bild så kan ägaren till bilen vägra att svara på vem som körde.
Köra snabbt i all ära, men om du lyckas bli tagen av en fartkamera så förtjänar du inte körkortet. Hur man missar den stora feta blåa skylten som varnar om fartkameran är för mig helt obegripligt. Om du ser den men ändå inte hinner bromsa har du antingen, A: Katastrofala bromsar, B: Katastrofal reaktionsförmåga.
Ta det som en läxa och kör smartare nästa gång.
Jag tror inte riktigt du förstod. Jag såg skylten och jag körde i laglig hastighet redan ca 15m innan den.
Ibland använder de ju kamera för att t.ex kontrollera så föraren har bälte på sig.
Om Du körde i laglig hastighet när du passerade skylten ska det inte vara någon fara.
Jag hade ju "oturen" i höstas att missa en flyttad hastighetssänkning och "kameran" var 2 poliser med radarpistol så det var bara att vackert ta mössan i hand o betala 3200kr i böter.
En billig läropeng i mina ögon.
Nej fartkameror används inte för att kontrollera om en förare har bälte eller inte. Det finns inte heller någon annan form av kamera i trafiken som används för detta. Det är upp till polisen att kontrollera.
Senast redigerat av Slash (5 juni 2019)
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!