detta är i mars 2020. den sista rosten var lagad vilket var en balk och på en tröskel, sedan åkte jag in o bessade bilen, det enda dom gnällde på var tändningslåset men det bytte jag samma dag och åkte in igen och fick blanka papper(:
när bilen väll blev besiktad körde jag någon vecka innan det var dags att ta tag i turbo bytet då den turbon som satt på fick för sig att skjuta ut massa olja, jag fick tag på en t3t4 turbo med grenrör och 3tum avgas, vi tog o bytte detta o det tog n ågra timmar då det sitter något under grenröret som var rent helvete och få av, bulten var rundad så vi fick ta en dremel och försöka kapa bort
och här sitter den nya turbon på
sen körde jag på med bilen nästan dagligen, och inte så mycket hände direkt med att fixa på bilen, han gick lite varm en gång så vi fick byta topp och packning i slutet av maj
här hade vi fått av toppen, första gången vi gjorde något sånt här men det var ju inga konstigheter alls
och nya packningen på, sen gick bilen som den skulle igen, hade turen att jag hade xtra topp hemma så det gick snabbt och smidigt.
sen har det inte hänt så mycket ställde som sagt av bilen för någon månad sen och skaffade en vinterbil som jag kör med nu under vinter, började skruva av framskärm och turbon och lite små skit i helgen för och kunna dra lite kablar i skärmkanterna,fixa mera rost som finns, byta innertak då det hänger och är extremt fult, jag ska också försöka hitta en fräsch orginal turbo jag kan sätta dit till sommaren igen.