Nu så är det dags för lite service.
Olja och filter till motorn ska bytas, bromsar luftas, kollas över och motioneras,
hjulen ska skiftas fram till bak och kollas över och fyllas med lite högre tryck, och oljeläckage ska tätas för här ska köras bana!
Oljepumpens o-ring har tidigare skjutit så blev en habravink lösning och fel o-ring hamnade på plats med ett irriterande läckage som följd så nu var det dags att plocka ner det igen och montera en ny original o-ring samt fylla upp med lite ny olja.
Valde Mobil1 FS x1 5w50 som ska vara lite bättre kvalité till ett överkomligt pris så kändes bra att kosta på lite olja i maskin inför banan.
Sen kom brorsan förbi och vi tvättade av bilarna och han plåtade en riktigt bra bild på våra bilar!
En Kadett GSI 16V och en Astra GSI 16V alltså storebror och lillebror!
Så spolar vi fram till tidigt på söndag morgon då jag och min sambo åkte dem ca 2 timmar från Norrköping till Gelleråsen Raceway! vi körde bilen fram och tillbaka, var lite av en chansning att inte ta den på släp men finns tyvärr varken släp eller körkort tillgängligt denna söndag så fick bära eller brista!
Och här är vi på plats, med ett visst adrenalinpåslag rullar vi fram till line-upen i väntn på att få ge oss ut ett par varv!
Även min sambo provade på ett par varv och hon skötte sig galant!
Men det va svårt att inte bli omåkt av bilar med R-däck verkar vara en jäkla skillnad trots att jag tyckte jag köpte skapliga däck när jag bytte senast så vore kul att prova R-däck och kanske laborera lite med hjulvinklarna till nästa gång.
Sambon filmade även en liten kort snutt, brorsan har en kamera som man kunde monterat i bilen men tyvärr hade han lånat ut den redan.
https://youtu.be/CMuNE3YrhyASen va det bara att kasta in grejerna och rulla vidare, blev en tripp till centrum i Karlskoga och få i sig en matbit, vidare till Örebro för att gå lite på IKEA, och en glass i hjortkvarn så var sambon nöjd med.
Allt som allt skötte (och höll) Astran bra då ingenting strulade, har bara kollat däcktryck och oljenivåer under dagen, allt har rullat på och det var superkul att köra lite på banan!
Lite "risky" men väldigt smidigt att bara rulla in lasta ur köra och lasta in och köra vidare faktiskt men fungerade bra denna gång!