Vad är det för bil som hr hasplåt av plast? En av mina bilar har hasplåt fram. Men det är av 5 mm härdad fartygsaluminiumplåt! Måste vara en konstig bil som har hasplåt av plast! Vad har du kört på?
Förstod vartåt det barkade. Känns tråkigt att ta bort skyddet även om det är en skitbil. Smidigast borde då vara att köpa på skroten och åka till verkstaden och be dom montera?
Ett år till besiktning så jag har lite betänketid. Har en rulle vävtejp i bilen i beredskap när den ger sig.
Förstod vartåt det barkade. Känns tråkigt att ta bort skyddet även om det är en skitbil. Smidigast borde då vara att köpa på skroten och åka till verkstaden och be dom montera?
Ett år till besiktning så jag har lite betänketid. Har en rulle vävtejp i bilen i beredskap när den ger sig.
Om det är plast, så kan du faktiskt ta en lödkolv och smälta ihop delarna. Fast då måste du ju ha en lödkolv tillhands..
Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Förstod vartåt det barkade. Känns tråkigt att ta bort skyddet även om det är en skitbil. Smidigast borde då vara att köpa på skroten och åka till verkstaden och be dom montera?
Ett år till besiktning så jag har lite betänketid. Har en rulle vävtejp i bilen i beredskap när den ger sig.
Om det är plast, så kan du faktiskt ta en lödkolv och smälta ihop delarna. Fast då måste du ju ha en lödkolv tillhands..
Den sitter där av en anledning. Varför inte fixa den om det "bara" är en spricka i den?
Vilken är anledningen? Jag vet - och det är inte för ljuddämpning. "Hasplåten" som den benämns här sitter där av två anledningar. För det första för att skydda undersidan av motorrum och framvagn mot smuts och vatten. Den andra anledningen är att luftmotståndet bör påverkas negativt av att den inte sitter där.
Jag har kört utan plastsjoket i ca10 år. Min motor är inte i sämre skick undertill. Ingen ytterligare rost har framkommit och bilen uppträder exakt lika vad gäller bränsleförbrukning och annat som kan tänkas påverkas av ett påstått ökat luftmotstånd. En bonus är att jag slipper åka runt med ett glappande, trasigt skydd som bara samlar skit på ovansidan. Dessutom så är min lekmannamässigt ställda teori att jag får betydligt mer ventilation runt turbo och motor generellt.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Den sitter där av en anledning. Varför inte fixa den om det "bara" är en spricka i den?
Vilken är anledningen? Jag vet - och det är inte för ljuddämpning. "Hasplåten" som den benämns här sitter där av två anledningar. För det första för att skydda undersidan av motorrum och framvagn mot smuts och vatten. Den andra anledningen är att luftmotståndet bör påverkas negativt av att den inte sitter där.
Jag har kört utan plastsjoket i ca10 år. Min motor är inte i sämre skick undertill. Ingen ytterligare rost har framkommit och bilen uppträder exakt lika vad gäller bränsleförbrukning och annat som kan tänkas påverkas av ett påstått ökat luftmotstånd. En bonus är att jag slipper åka runt med ett glappande, trasigt skydd som bara samlar skit på ovansidan. Dessutom så är min lekmannamässigt ställda teori att jag får betydligt mer ventilation runt turbo och motor generellt.
Ok, då är det bara idioti från biltillverkarens sida att montera dessa på i stort sett samtliga bilar.
Bara så jag förstår detta rätt - din teori är alltså bättre än biltillverkarnas? Hur som, det är fritt - både för trådskaparen och dig - att köra med eller utan detta skydd, bilen blir ju inte akut okörbar utan skyddet.